Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobry den potřeboval bych pomoc s rovnici pro tuto slovní úlohu: Tyč byla rozdělena na tři části. První část měřila jednu třetinu délky, druhá jednu
třetinu zbytku a třetí část 20 cm. Vypočítej původní délku tyče a délky jednotlivých části.
Děkuji
Offline
↑ ivanič:
Hezký den.
x = délka tyče
1. část = [mathjax]\frac13 \cdot x[/mathjax]
2. část = [mathjax]\frac13 \text{ zbytku } = \frac13 \text{ (x - 1. část) } = \cdots[/mathjax]
3. část = ...
a dále už sám.
Offline
↑ Jj:
Ahoj :-)
(Vidím, že jadro squadry sa nezmenilo - želám všetko dobré...
:-D)
Toto je úloha, ktorá sa vôbec nemusí riešiť rovnicou, dá sa pekne nakresliť, treba len rozumieť, čo sú to zlomky (na základnej úrovni)...
Spamäti:
Podľa textu 20 cm sú dve tretiny zvyšku, teda jedna tretina zvyšku má 10 cm a celý zvyšok teda má 30 cm.
No a týchto 30 cm sú dve tretiny celej tyče, jedna tretina tyče má teda 15 cm, celá tyč 30 cm (zvyšok) + 15 cm, to jest 45 cm.
No a samozrejme treba urobiť kontrolu výsledku podľa textu.
Ak je to úloha z nejakého testu, zostaviť rovnicu a vyriešiť ju je pre žiakov ťažké, pri "zvyškoch" sa obyčajne lepšie uplatní úvaha, ušetrí sa kopa času.
Ak sa precvičuje zostavovanie rovníc k slovným úlohám plus ich riešenie, tak to je samozrejme iné :-)
Offline