Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím, věděl by prosím někdo jak spočítat maximální vzdálenost, kam může letoun doklouzat s větrem v zádech (15 m.s-1) z výšky 7 km? Mělo by to jít spočítat přes poměr vztlaku a odporu, ale s tím odporem v zádech jsem v koncích. Dodatečná otázka je, jaké je střední rychlost klesání. Pro výpočet známe poláru letounu, hmotnost letounu a plochu křídla.
Předem děkuji za pomoc.
Offline
↑ MichalAld:
Ja teda nejsem zadnej letovej inzenyr, ale jak tak koukam na ty lety na lyzich, tak vitr v zadech zpusobuje ztratu vztlaku, takze Kobayashi nedoleti tak daleko. To jen, ze bych to nevidel tak jednoduse. :)
Offline
↑ laszky:
No protože s větrem v zádech má nižší rychlost (vůči větru) - pokud teda tu rychlost při odrazu má stejnou. To se samozřejmě musí zohlednit - v zadání žádné hodnoty nebyly, pro skutečný výpočet se ale musí nějaké použít (a pokud jsou zadány vůči zemi, a né vůči větru, tak vhodně přetransformovat).
Pro pilota je klíčová ta rychlost vůči vzduchu, protože od ní se odvíjí, jak se letadlo chová, a také ji měří ty běžné senzory (Pitotova trubice). Ale pro plánování trasy zase potřebuje tu rychlost vůči zemi, to je jasné.
Offline
↑ MichalAld:
No to lze spočítat podle vzorce S=(L/D)max*H. Z toho zjistím na jakou max vzdálenost může doklouzat, ale nevím jakou rychlostí ani v jakém čase, abych mohl dosadit do v*t.
Offline