Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
↑ varan:
Jen bych doplnil, že pokud chceš být informován o nových příspěvcích v tématu mailem, stačí kliknout na text "Přihlásit k odběru příspěvků v tomto tématu.", který je těsně pod všemi příspěvky v tématu.
Offline
↑ varan:
Zdravím, tomuto zadání nepříliš rozumím a přesně tomu:
volte?. Mám tomu rozumět, že je konstantí? To asi ne, neboť s počáteční podmínkou by to nějak nesouhlasilo.
Tak bych váhavě odvodila, že zadání funkce pro (z rozmezí hodnot "volte" jsem zvolila hodnotu 3.
Po dosazení do rovnice dráhy máme: , dál už by se jen derivovalo a kreslilo do grafu.
Rozuměla jsem vstupnímu údaji dobře? Děkuji.
EDIT: už rozumím :-) v zadání je tečka nad , tedy 1. derivace - pak můj předpoklád je v pořádku a už se bude jen derivovat a kreslit do grafu.
Offline
↑ jelena:
nad tím je myslím tečka..ale mohla teda být výraznější :)
Offline
↑ FliegenderZirkus:
Děkuji, už jsem vykoukala a editovala :-)
Tedy společnými sily zadání je přepsano do:
Kolegovi ↑ varan: popřejme hodně zdaru do derivování a kreslení grafů.
Offline
↑ varan:
Dle zadání požaduji grafy:
a) poloha bodu v intervalu času od 0 do 2 s, kreslíme graf funkce: promenné t: na osu x bude čas t (sek), na ose y bude - poloha bodu.
Tento graf nakreslíme, jak umíme - buď pomocí online nástrojů nebo pomocí EXCELu, CALCu, jiného programu zadáním vhodného intervalu pro vykreslení, nebo pomocí vyšetření průběhu funkce, případně ze znalostí vlastností sin, cos, 2. mocniny a násobení spojitých funkcí.
b) rychlost a zrychlení pro , to znamená, že ze vztahu určíme odpovídající t, které dosadíme do vzorců pro v(t), a(t) Bude to jeden bod na každém grafu.
Případně upřesní, v čem je problém se grafem. Děkuji.
Offline
↑ jelena: Nevim jestli nemame ten graf nakreslit do polarnich souradnic, ale myslim že jo.Viz zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pol … radnic.svg
jeste poznamka ze jsem si vybral
Dále nevím jak mam vypocitat rychlost a zrychleni pro fi=pí rad, jestli je to jen ze do vzorce pro rychlost a zrychleni za ''t'' dosadím ''pí''?
Zde mam výpočet tak bych prosil o kontrolu a u grafu nevím jak mam znázornit v(t) a a(t)
Offline
↑ varan:
Děkuji za příspěvek a za výpočet :-)
Nevim jestli nemame ten graf nakreslit do polarnich souradnic, ale myslim že jo
neumím to posoudit, pokud bych si nebyla jistá, co bylo v pokynech od vyučujících, tak bych pro klid uvedla obě varianty grafu.
jak mam vypocitat rychlost a zrychleni pro fi=pí rad, jestli je to jen ze do vzorce pro rychlost a zrychleni za ''t'' dosadím ''pí''?
- dosadila bych hodnotu do vzorce , , tuto konkrétní hodnotu času bych dosazovala do dalších vzorců pro rychlost a pro zrychlení.
V rámečku Rychlost je výpočet to jsem nepochopila - je to stejné jako úvodní zadání (to tak má být? proč?)
Asi jsen překlep - pod červeným rámečkem "Rychlost" je derivace složené funkce cos^3t... chybí "minus" před sin(t).
Čast "zrychlení" už jsem nekontrolovala, je tam ta drobná chyba, ale, jelikož principu rozumíš, tak po opravě bude OK.
To je zatim všechno z mé kontroly, doufám, že se přidá i někdo z kolegů, moc děkuji a zdravím :-)
Offline
↑ jelena: No my jsme se práve ucily ze u tech polarnich souradnic se rychlost a zrychleni dela podle techto odvozenych vzorcu(viz obrazek),proto mam vfi jako je ro v zadani. A stale nemuzu prijit na ten graf zda je dobre a jak se do nej má zakreslit rychlost a zrychlení.
K obrázku: r=ro
Offline
↑ varan:
TAk se prokousávám tím tvým papírem.
Je to dobře až k
u zrychlení nemáš v poslední výrazu nahrazené , mělo by být , ale to je vcelku detail.
je dobře. Velikosti rychlostí jsou taky dobře.
Graf máš dobře, v požadovaném intervalu je na obrázku.
Rychlost pro úhel máš , , .
Offline
↑ varan:
leží na spojnici počátku soustavy souřadnic a bodu, v němž je počítaná. Když je + je od počátku, když je -, je k počátku (u nás je -5, takže k počátku. Nebo kdyby ten bod byl přímo počátek, tak je do do středu křivosti). je kolmo na spojnici)
Offline
↑ varan:
Zdravím a děkuji za vysvětlení,
- měla jsem nějakou převracenou představu o vzorci, omluva (kontrolovat takové papíry se zvýšenou teplotou asi nebyl ten nejlepší nápad, ale zodpovědně jsem mailem poprosila kolegu BrozkaP, aby to ještě překontroloval, děkuji),
↑ zdenek1: děkuji za ochotu, za dokontrolování a za další užitečná doporučení pro autora dotazu. Je moc potěšující, že nad úlohou pracoval samostatně, i když taková kontrola je opravdu dost náročna.
Hezký pozdrav :-)
Offline
↑ jelena:
Zdravím, tak jsem si téma prošel (nekontroloval jsem teda správnost konkrétních čísel). Určitě bych do řešení nedával grafy závislostí v(t) a a(t), to se v zadání nepožaduje. Jinak myslím, že jste se Zdeňkem vše podstatné řekli.
Offline
↑ varan:
Ano, ale nastane v konkrétním čase. Já jsem psal o závislostech v(t) a a(t). (tj. jak Jelena navrhovala na osu x vynášet čas a na osu y vzdálenost .)
Offline
↑ BrozekP: Mate pravdu to v zadani vubec neni.Ale je tam ze mam nacrtnout do nacrtku rychlost a zrychleni pro to konkretni fi=pi rad, nactrtnuti rychlosti mi uz ukazal zdenek1 za co mu moc dekuju,ale nemuzu si poradit stim zrychlenim.
Jinak vysledek pro fi=pi rad : v(t)=5 (Nevim jeste v jakych jednotkach to mam uvest,kdyz jsou to polarni souradnice?)
a(t)=10 (take nevim jednotky) v(fi)=0
v(ro)=-5
a(fi)=-10
a(ro)=0
Offline
↑ varan:
Na jednotku nemají souřadnice vliv. Je to velikost rychlosti a je v normálních "rychlostních" jednotkách, tj.
"délková jednotka/časová jednotka". Časová jednotka je jasná ze zadání (sekundy), délková není uvedená. Jinak by to byla ta jednotka, ve které by bylo
Offline
varan napsal(a):
a(fi)=-10, a(ro)=0
můj názor - složka zrychlení by směřovala do středu rotace (do středu zakřívení), tato složka je však nulová, proto nezakreslime, složka bude kolma k a bude po ve směru tečny ke křívce, nasměřovala bych směrem od bodu (0,0) do III. kvadrantu.
Očekávám spravedlivou kritiku, děkuji :-)
Offline
Stránky: 1 2