Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ Zitamo:
Bohužel to není správně. Substituce je v tomto případě zbytečná, když si uvědomíme, že.
Z toho dostáváme.
Offline
↑ kok3s:
Zdravím,
a) "rozdělit" na 2 zlomky a v jmenovateli použit
b) v čitateli upravit na , použit vzorec pro rozklad stejně jako a) a opět rozdělit na 2 zlomky (povede na parciální zlomky)
c) jsem počítala zde - hodně dávno. EDIT: při pozorném přečtení zadání v odkazu počítám něco trochu jiné.
Ještě tu máme takové hezké čtení. Ať se vede.
Offline
↑ stenly:
ten 2.příklad jsem nahrál a pak si teprve všimnul, že už tu je, ten 3. př. jsem sem dal kvuli tomu, že se to dá řešit i přes dvojný integrál :-)
↑ Cheop:, ale proč to jsem dáva i Cheop to nevim xDD xDD (nic ve zlém)
Offline
↑ 99:
Proto, aby tázající věděl, jak se dobrat mezí toho určitého integrálu.
PS: I když teď jsem si všimnul, že Stenly má ty meze ve výpočtu.
Omlouvám se, že jsem si dovolil svůj příspěvek.
Offline
To bych si ovšem dovolila upozornit, že nikdo v tématu neodpověděl na původní otázku "tazatele":
Zdravím, nevím si rady s následujícími příklady. Ví někdo, jak to vypočítat prosím? Díky
Nějak nemám v plánu komunikovat "s tazatelem", ale s kolegyňkou/kolegou, a také očekávám, že kolega před vložením příspěvku do sekce VŠ četl(a) úvodní přilepené téma. Ale za takové řeči budu opět označena za tu "Jedinou, co má problém" (ještě s Lukášem :-)
Napsáním této poznámky dovrším takového hezkého počtu příspěvků, což bude pěkně ladit s kolegou 99, také jsem chtěla připomenout, že zkrátku VUTBR považuji za nejhezčí název VŠ ústavu (ostatní prominou :-) a právě mi bylo dovoleno (trochu nařízeno :-) podat pro hodnou dceru přihlášku k pokračování studia v magisterském prográmu na tomto ústavu.
Tematicky k přihlášce se mi řadí materiál s oblibenou tématikou, který jsem četla hned po vydání, ale ještě jsem neměla přiležitost seznámit se zajimavými a zcela nečekánymi nálezy šetření - zatim co do mateřských škol nám nastupuje přibližně stejný počet chlapců a děvčat, provozování VŠ turistiky je zálibou mužů (str. 96).
-----
Zcela vážně: zdravím a děkuji za umístění podrobných a přehledných vysvětlení a postupů, případná debata k rozsahu odpovědí může pokračovat zde, v tomto tématu konec OT, děkuji a mějte se hezky.
Offline
↑ kok3s:
Zdravím,
trochu se nerozumíme: ↑ můj problém: (navíc kolegyňka Tychi považuje téma za vyřešené).
K Tvému problému:
1) rozšířit zlomek dle vzorce (a-b)(a+b) - použit na jmenovatel, výsledek se rozdělí na více zlomků.
2) substituce 1/x=t
3) pomocí online nástrojů uvedených v úvodním tématu VŠ se pokusit alespoň o náčrt plochy zadané v úloze a o nalezení průsečíku křívek.
Аť se vede.
-----
už si připadám jak ten starý рояль :-).....Греметь без умолку нет больше сил. И хоть для публики мечты мои смешны...
Offline