Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ jelena:
Neodolám: :-)
---------------------------------------------------------
S návrhom na zmiernenie pravidiel pri reparátoch súhlasím, ak teda smiem...
Offline
↑↑ jelena:
Ještě ne, ale náhodou jsem při hledání spravila něco jiného :). Zas tak mi to nevadí, stejně jsem ji používala minimálně. Nainstalovala jsem dost programů od microsoftu, třeba tam opravdu byla nějaká blbost, které to způsobila.
Kdyby někdo přece jenom věděl, tak napište.
Offline
↑ gladiator01:
Reinstall windows spolehlivě pomůže :-)
Offline
↑ gladiator01:
Tieto utility si skúšala ?
http://webpages.charter.net/krumsick/
http://www.autohotkey.com/
Odskúšanú nemám ani jednu...
Skús pozrieť v registroch "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout" či nemáš hodnotu ScanCode
Offline
↑ Hanis:
Nemyslíš, že to je trošku, jako jít s kanonen na vrabce.
↑ hradecek:
To první vypadá dobře. Jen v nabídce (co má klávesa dělat) není "start menu";
V tom druhém bych si musela napsat vlastní skript (nebo co) nechce se mi to teď zkoumat.
Registry vypadají v pořádku.
Ono to je vlastně jedno, hlavně, že už každou chvíli (když se nestrefím na ctrl) nevyskakuje outlook.
Offline
Já se vzdávám. Mohla bych to zdůvodnit časovými důvody, ale ... Děkuji případnému odvážnému kolegovi.
Offline
Prominte ze zasahuji do jine temy, robim SOČ (téma funkcie- praca okolo 20 -25 A4 strán), mohol by sa niekto pozrieť na to či je to normalna práca alebo blud.Nič len či je to v normále. Ďakujem.
Offline
↑ miso16211:
nikdo z kolegů se nehlásí. Bohužel, Mišo, se SOČ (navíc v oboru matematiky) žádnou zkušenost nemám. Nevím, zda bych uměla posoudit práci pro SOČ za využití jiných zkušeností (snad jen formální stránku, určitě ne odbornou). Co jsem se dívala na stránky slovenské SOČ je zde velká brožura s návodem. Rozuměla jsem tomu tak, že měl by být dosažitelný metodik, který posoudí formální stránku a pomůže s nalezením konzultanta.
Řekla bych, že i pro Tebe je lepší mít konzultanta, se kterým budeš v osobním kontaktu. Znáš kontakt na vašeho metodika? Děkuji.
-------------------------------------------
Z jiných zdrojů: při studiu povinného čtení jsem narazila na tento odkaz: to je podnikatelský přístup Tedy za 36000,- z neúspěšného maturanta zhotovíme úspěšného studenta a dokonce i bakaláře.
-----------------------------------------
Jinak ke studovanému materiálu: s panem Štefflem nesouhlasím a jsem pro elitní výchovu a pro pyramidy. Také dosud se nevymyslelo nic lepšího pro ZŠ, než sbírka Bělouna. Není třeba ze školy dělat zábavný podnik a usilovat o to, aby žactvo matematika (nebo i něco dalšího) bavilo. Stačí naučit dělat to, co nebaví.
V textu pana Steffla je chybný odkaz na slovní úlohy o společné práci, co nejsou ze života děti ( http://ftp.mgo.opava.cz/kav/download/ma … _prace.pdf ) správně má být tak. Váženému autorovi sbírky děkuji a s potěšením vzpomínám na týdenní práce :-)
Místní drobnosti: nefunkční obrázky (není třeba opravovat, jen zda není jiný problém) a odkaz na statistiku SMS není funkční.
Ještě mám nepodstatný dotaz, abych nerušila - seřadila jsem obrázky v posledním období podle velikosti - má smysl do některého nepříliš závažného tématu nahlašovat, pokud někdo má vloženy duplicitní obrázky (zjisti, že chyba, vloží další) nebo pokud moderátorsky přepíši obrázek na TeX. Od určité velikosti obrázku snad? Nebo se nikomu nebude chtít čistit? (mně by se určitě nechtělo :-)
Offline
Nevíte prosím, co je toto za skladbu? Název souboru „Mozart - Piano Concerto No.20“ podle mě neodpovídá obsahu souboru (srovnávám s nahrávkami na youtube).
(Podobnost se začátkem třetí věty tam je, ale pokud je to tedy úprava, tak od koho?)
Offline
↑ Pavel Brožek:
nevím, mně se to neotevře, ale tak za 1-2 hod. mám v plánu přesun Opavou.
-------------------------------------------------
Pro kolegu Olina :-)
vysvětlovala jsem to pomoci nulového bodu: mám f(0) v bodě x=0, pokud f(x), potom pro f(x+a) dostanu nulu, pokud se postavím do -a, neb f(x+a-a)=f(x).
Tedy pomocí věty: "Kde bych měl(a) být, abych opět byl(a) tam, kde jsem už byl(a)".
--------------------------------------------------------------
Pro Danu :-)
část uživatelů trpí multiúčtovosti (mám jmenovat? :-) ), u jiných naopak účet na virtuálním plácku patří k rodinnému stříbru a předávají si ho navzájem - kolegové: leniczcha studuje průřezově VŠ-SŠ a zpět už skoro 5 let, jendula11 šokoval, Vergil...
Netropím žerty z kolegů, to oni tropí ze mne.
Já celý den poslouchám klezmer (z CD), protože se mi to libí a nic jiného nemám. Mějte se :-)
Offline
↑ Pavel Brožek:
Stroj napřed neví, v další pasáži říká "Piano Concerto No. 20 in D minotr, K. 466". Jinde dodává ještě "Allegro Assai".
Další stroj říká "Piano Concerto No. 21 in C Major, Elvira Madigan, K. 467 III. Allegro Vivace"
Offline
↑ halogan:
Díky, prošel jsem teď třetí větu podrobněji a skutečně část od 1:06 odpovídá konci třetí věty Mozartova 20. klavírního koncertu. V třetí větě 21. koncertu jsem ale podobnost s první půlkou skladby nenašel.
Jaké stroje používáš?
Offline
↑ Pavel Brožek:
Soundhound a Shazam, existují na víc platforem.
Offline
↑ Pavel Brožek:
Zdravím,
konsultoval jsem to se svými erudovanými rodiči a má se to tak, že je to kadence v třetí větě 20. koncertu, kterou si může umělec sám vymyslet. Srovnejte např. co tam hraje I. Klánský (od 5:18), F. Gulda (5:06) či Mitsuko Uchida (5:28).
Offline
↑ Olin:
Díky, nevěděl jsem, že něco takového existuje.
Offline
Zdravím a mám velkou prosbu - pokud někdo budete mít čas a dost odvahy se podívat na problém kolegy - dokázala jsem vyluštit, co chce (a řekla bych, že má programovat souřadnice), ale představa "kluzné síly" je nad rámec mých možnosti :-)
Navíc mé seznámení s herní technikou skončilo někde zde (je to funkční online kopie, originály :-) a se svou rychlosti reakce ("však nehoří") jsem nikdy neušla dál, než 4 pohyby hlavního hrdiny.
Momentálně mé seznámení s herní technikou pokračuje, jelikož vlastníme jeden účet na youtube, který jsem zřídila pro hodnou dceru a který používá milý syn pro odběr novinek, tak mi na mail pravidelně chodí odběry, je toho opravdu dost.
Děkuji za ochotu a čas pro kolegu.
Offline
Já také ne, jen přepočítávám stavy před podzimní kontrolou spektrálních rozkladů.
kontrolu pravopisu dělá nastavená funkce prohlížeče. Opravy pravopisu na fóru se provádí výhradně ručně :-)
K reparátům - k tomu se nedá dopracovat za jeden den, ani za jeden měsíc, ale pouze dlouhodobou soustavnou nepráci. Za místní SŠ mohu tvrdit, že u lepších škol je systém přijímacích zkoušek a celá látka se bere od začátku, tedy se zopakuji i základní poznatky ze ZŠ. U slabších škol - buď se jede jen podle materiálů ZŠ + trošku přidáno (viz požadavky slabé maturity) nebo mají tak perfektní materiály a tak perfektně propracovaný systém výkladů, že je třeba vynaložit velké úsilí tomu ustat. Ale silný jedinec to samozřejmě dokáže.
Kolegyňce Alence.Janské jsem poslala (k již zaslanému mailu) také PM o označení témat s příslibem, že pokud přidá další příspěvek a žádné téma neoznačí, tak navrhnu na týdenní ban.
K Colours - předně děkuji ochotným členům rodiny za odvozy. Security je perfektní, v programu jsem zatím nenarazila na nic, co bych prohlásila za letošní objev. Na workshopu slovenských tanců jsem byla opakovaně, zatím je kandidátem na nejlepší část. Milého kolegu Ondřeje jsem nepotkala.
Zdravím.
Offline
↑ jelena:
Kolegu Ondřeje letošní program příliš neoslnil, takže ani nejel. Mám rád 3 kapely, ale dvě z nich jsem živě již několikrát viděl, tak uvidíme, co bude příští rok. Rád bych jel loni :-)
Offline
pro kolegu Stýva - mně nepřišla. Viz titulek sekce VŠ a pravidlo č. 6 (dobrá vůle + volný čas).
↑ Ondřej: :-)
nás také nějak příliš neuchvátil (ale my to máme za kopcem + tradice) - na můj pohled bylo moc poslechové, trochu málo pohybové hudby a trochu málo world, ale jinak spokojenost. Ráda bych jela do roku 2005 (protože Traband před rokem 2007 se začátkem bez elektřiny) a potom do 2009 (protože nejvíce objevů).
Tento rok ani nemám čím se podělit, tak snad příští :-).
------------------------------------------------------------------------------
Kolegyňka Alenka.Janská něco označila, tak zatím nenavrhnu.
Zdravím.
Offline
↑ Ondřej:
děkuji, my jsme opět byly (s hodnou dcerou) na jiném kopci (ale řekla bych, že nakonec jsme okolo Tebou doporučovaných instrumentalistů šly, nevím, zda oni to také zaznamenali).
Momentálně poslouchám vysokou kulturu minulého léta, asi bych se nezlobila, pokud bych měla příležitost odzpívat celý repertoár.
OT: hodná dcera vzkazuje, že v jistém výrazu používáš správně britskou angličtinu, ale když jsem požádala o důkaz, tak nemá čas, neb si zapisuje předměty (teď v červenci) :-)
Offline
přinejmenším na MFF :-) přec nebudou bazírovat na zbytečných formalitách.
OT: naše metodická škola se domnívá, že kolega má zafixován fakt, že (ln)´=1/x.
ne OT: naše metodická škola srdečně zdraví vaši metodickou školu a děkuje :-)
Offline
↑ jelena:
:-) Vskutku, není MFF jako MFF - další bod pro Tebe.
Nechtěl bych naznačovat, že na MFF UK se nelpí na formalitách v matematice. Lpí se na nich, ale poněkud jiným způsobem, než jakým se lpí
na formalitách v jiných oblastech života. Matematická formalita, daná určitou vžitou konvencí, jako např. jak se co značí nebo i nazývá,
není dogma a může být pro určitou situaci kreativně "přebita" jinou formalitou, pokud tato není v rozporu s logikou. Musí být při tom samozřejmě
učiněno za dost jakési obecně a nepsaně uznávané "formalitě vyššího řádu", podle níž na každou odchylku od formalit dosavadních či běžných
musí být upozorněno, například slovy "v celé kapitole 13 a pouze v oné kapitole bude symbol značit číslo 13" - pak je po formální stránce
vše v pořádku (pokud bych ale chtěl v kapitole 13 zároveň pracovat i s Ludolphovým číslem, musel bych pro něj uvést jiné označení).
V případě logaritmické funkce stačí pohlížet na znak ve výraze jako na označení konkratní funkce, obdobně jako když v obecném
případě označíme nějakou funkci symbolem , což není proti ničemu, a pak už je analogie s přirozená a dalo by se i napsat
, kde pro . Ale legitimní je i Tvůj náor, že je operační znaménko. Pak by vedlo k analogii
s , což už by vypadalo obzvláště blbě - aspoň podle mého vkusu - ale je to možná opravdu jen otázka vkusu.
Zdravím srdečně :-) .
Offline
↑ Rumburak:
:-) děkuji za přidělený bod. Více děkuji za výklad.
V estetickém pohledu se shodujeme - ještě u původního příspěvku uvažovala jsem, který příklad "derivované operace" by byl obzvlášť ošklivý a také mi přišla "derivovaná odmocnina" jako velmi nepohledná.
----------------------------------------------------------------------------
"krok pokroku" - kolegu Lukáše M. navrhuji na titulek "altruista dne"
----------------------------------------------------------------------------
Jelikož odsunu téma o GeoGebře, tak jen, že odkaz na téma je i v dobrých radách a jelikož odsunu téma o filmech, tak přidám velmi kvalitní výběr filmů (ale asi těžko koho zaujme).
Zdravím.
Offline