Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 22. 03. 2011 17:58

pakr4
Zelenáč
Reputace:   

Parametricke vyjadreni prusecnice rovin

Zdravim, mam zadane nasl. rovnice a mam z nich vypocitat prusecnici a pote napsat jeji parametricke rovnice.

Prusecnici jsem vypocital, jenze nevim, jak na ty parametricke rovnice, poradite ? ... Diky moc :

rovina ró : 4x - y + 3z + 1 = 0

rovina sigma : x + 5y - z + 2 = 0

#2 22. 03. 2011 18:23

mikl3
Škola: FS ČVUT (12-16, TZSI, Bc.)
Pozice: Studuji magisterske
Reputace:   78 

Re: Parametricke vyjadreni prusecnice rovin

↑ pakr4: takže jsi určil přímku, kterou mají obě roviny společnou (průsečnici)? pokud ano, tak přeci z obecné rovnice není problém udělat parametrickou ne?
napiš mi prosím, co je potřeba znát, abychom mohli napsat parametrickou rovnici přímky (obecně)

#3 22. 03. 2011 18:59

pakr4
Zelenáč
Reputace:   

↑ mikl3:

Nejakym znamym bodem a znamym vektorem..

Jde mi o to, ze mam vektory 2 rovin.
Nevim ktery dosadit...

#4 22. 03. 2011 19:07

mikl3
Škola: FS ČVUT (12-16, TZSI, Bc.)
Pozice: Studuji magisterske
Reputace:   78 

↑ pakr4: pokud se ztrácím, oprav mne, ale ty chceš par. rci průsečnice je to tak? takže potřebujeme bod na této přímce a její směrový vektor, je problém určit nějaká konkrétní bod na této přímce? resp. 2 body a z nich vektor?
jednu souřadnici si urči a druhá (podle rovnice) ti vyjde

#5 22. 03. 2011 19:55 — Editoval Dana1 (22. 03. 2011 21:58)

Dana1
Host

↑ pakr4:

Priamka v priestore nemá všeobecnú rovnicu, len parametrické rovnice, alebo je určená dvoma rovinami, ktoré sa v nej pretínajú (teda je určená dvoma rovnicami rovín, nie jednou rovnicou).