Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 18. 04. 2011 19:39

Rolf
Reputace:   -1 

měření tepla

Koupací vana je naplněna 40 l vody o teplotě 60 °C. Kolik vody o teplotě 10°C musíme do vany přilít, aby výsledná teplota vody byla 40 °C?prosím vás,jakým vzorcem získám výsledek??

#2 18. 04. 2011 20:18 — Editoval mikl3 (18. 04. 2011 20:34)

mikl3
Škola: FS ČVUT (12-16, TZSI, Bc.)
Pozice: Studuji magisterske
Reputace:   78 

Re: měření tepla

↑ Rolf: kalorimetrickou rovnicí ve tvaru $Q_1=Q_2$ $Q_1$ je teplo odevzdané horkou vodou a $Q_2$ je přijaté studenější
když to rozepíšeme $m_1 c \Delta T_1=m_2 c \Delta T_2$ my chceme $m_2$ ($c$ se nám "požere" - jde o vodu)
$m_2=\frac{m_1 (t_1-t_2)}{(t_2-t_1)}$ kde $t_1$ je počáteční teplota a $t_2$ je konečná

jsem nějak zmaten, ale snad to mám dobře

#3 18. 04. 2011 21:23

zdenek1
Administrátor
Místo: Poděbrady
Reputace:   897 
Web

↑ Rolf:
$m_1c(t_1-t)=m_2c(t-t_2)$
t výsledná teplota
t_1 počáteční teplota ve vaně
t_2 teplota přilévané vody

Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos!

#4 19. 04. 2011 00:21

jelena
Jelena
Místo: Opava
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 

↑ zdenek1:

Zdravím :-)

nekomentováním příspěvku kolegů nepodporuješ rozvoj kolegů (a potom aby se člověk udřel na poli fyzikálních úloh i jinde :-)

↑ mikl3:

pouze trochu nedůsledné označení teplot (počáteční teplota horké medium, počáteční teplota studené medium a rovnovážná teplota - tedy 3 označení teplot, jak má vážený kolega Zdeněk). Jinak v pořádku, děkuji.

Ještě prozradím, že ta kniha s kosmem je asi "Přehled středoškolské fyziky" od E. Svobody a kol.

Zdravím.