Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Prajem dobrý deň!
Prosím poradiť, nakoľko už mi fantázia nepracuje voľajako.
Mám napr. 4 udalosti s pravdepodobnosťou p1=0.2, p2=0.4, p3=0.3 , p4=0.1, suma=1
Chcel by som ku tejto štvorici priradiť jedinečné číslo, ktoré ju charakterizuje
a z ktorého spätne by sa dalo odvodiť, ktoré pravdepodobnosti kódovalo.( nejakým postupom operácií ako keď kódujeme napr. číslo v desiatkovej sústave do dvojkovej)
(0.2, 0.4, 0.3 , 0.1) <===> (0.1, 0.2, 0.4, 0.3 )<===>( všetky permutácie tých istých číselných znakov v danej štvorici ) by mali mať rovnaké jedinečné číslo.
Iná zostava .....napr. (0.2, 0.45, 0.3 , 0.05) <===> ( 0.05, 0.2, 0.45, 0.3 )<===>( všetky permutácie) už by malo byť iné jedinečné číslo.
Možno sa podarí.. chcel by som znázorňovať viacrozmerné vektory do nižších, nám viditeľných rozmerov a možno by to takto šlo.... si fandím.
Ďakujem za námety a želám všetko dobré.
Offline
Jít to jde, což o to. O názornosti lze diskutovat.
Dokonce nic jako suma=1 netřeba předpokládat. Množina všech n-tic reálných čísel má mohutnost stále kontinuum, takže existuje bijekce třeba na libovolný reálný otevřený interval, ztotožnit nějaké ty permutace také půjde. Ale ta názornost...?
Pokud bych měl uvažovat nějak tu názornost, tak bych to suma=1 přivítal a inspiroval se u takového zobrazení z 3D do 2D, ale to je jen můj momentální nápad. Pak jde o to, jak zobrazit povrch jednotkové koule do roviny. Nározná inspirace v kartografii? No a s těma permutacema se dá vypořádat tak, že souřadnice předně setřídíme. To by v případě trojic a tedy 3D koule mělo dát nějakou šestinu jejího povrchu, čímž se nabízí neinspirovat se mapou Zeměkoule, ale uvážit nějakou rovinu procházející středem koule a tu část povrchu na ni jen kolmo projektovat. Ale ber to jen jako nedotaženou ideu, zatím těžko říct, jak moc použitelnou.
Offline
↑ musixx: Ďakujem, asi si ma usmernil...
najprv by to mohol byť predsa len vektor, kde záleží na poradí...nech je štvorrozmerný a používame znaky 0,1,2,3,4,5=6ks
potom napr. vektor (1,0,3,2) by mohol mať porad. číslo 236 podľa
Offline
Tak som to nejak "dotlačil".... do takejto podoby, určite existuje niečo estetickejšie... ďakujem musixx
Offline
A co tak
(0.4,0.3,0.2,0.1)=>0.4321
(0.25,0.35,0.18,0.22)=>0.23125582
(Omluva, na víc není čas, blíží se ... viz podpis)
Offline
Pre dve udalosti testujem http://www.wolframalpha.com/input/?i=pl … ;t=mfftb01
Pre tri http://www.wolframalpha.com/input/?i=pl … to+0.5%2C+
Offline
Stránky: 1