Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ r0b1nh0:
Ano, jsi na dobré cestě. Tranzitivita je formulovaná dobře.
Všechno slovně je podle mě dobře.
Zkus jen zbytek formulovat matematicky.
Napíšu náš závěr pro symetrii v příspěvku č. 49, aby vše bylo pohromadě.
Offline
↑↑ Andrejka3:
Díky moc, zkusím teda tu antisymetrii a tranzitivitu.
Antisymetrie
1) r 2 T = T je antisymetrická
2) r = 3 s = 1 je antisymetrická
3) není antisymetrická
zde nevím jak zapsat případy, kdy máme více sloupců
4) není antisymetrická
Tranzitivita
1) T je antisymetrická
2) T je tranzitivni (pro 3 řady a jeden sloupec)
3) T je tranzitivni (pro více řad a více sloupců)
No asi to je dost špatně ale snažil jsem se :-D
Offline
Andrejka3 když jsem sepisoval to co si vyřešila a když jsem narazil na tento tvůj příspěvek:
"Pokud pro každé dva A,B takové, že A je v relaci s B a B v relaci s A platí, že
A=B, pak je relace antisymetrická. V našem případě žádné A,B takové, že A je v relaci s B a současně B s A nenajdeme. Je proto antisymetrická."
Nemá tam být "Proto není antysimetrická?"
Děkuju
Offline
↑ r0b1nh0:
Ad transitivita.
1) v poradku
2) Deklarujes, ze ma trida jen jeden sloupec. Pak mluvis o dvou studentech, z nichz druhy sedi v rade prvni a sloupci tretim. Asi jde o nepochopeni znaceni. Protoze kdyz se divam dal, zda se mi to nekonzistentni.
V prikladu jsou dva kartezske souciny. Prvni slouzi k tomu abychom rozlisili rady a sloupce. Druhy slouzi k tomu, abychom meli usporadane dvojice studentu.
EDIT: v příspěvku 49 jsem přidala antisymetrii.
Sice je to značení popsané jednoznačně, ale raději na příkladu:
((1,2),(3,4)) je dvojice studentů. PRvní znich sedí v první řadě a druhém sloupci.
Offline
↑ Baktor:
Nemá.
Bud máš problémy z definicí, nebo se ti nelíbí prázdné množiny.
Pokud je to to druhé, představ si:
Ať V je nějaká rozumna vlastnost a M PRAZDNA množina.
Mějme výrok
To je pravda, protoze nasledujici neni pravda:
.
Offline
↑↑ Andrejka3:
Děkuji moc, je fakt že to značení jsem špatně pochopil. Jdu to sepsat a snad za to bude co nejvíce bodů.
Offline
Zdravim, potrebuji zkontrolovat zda mam priklad dobre nebo jsem uplne mimo.
____________________________________________________________________________
Mezi všemi studenty sedícími v jedné posluchárně na přednášce Úvodu do informatiky
definujeme binární relace R, S následovně:
• Student X je v relaci R se studentem Y , formálně (X, Y ) ∈ R, právě když
X a Y nesedí ani ve stejné řadě, ani ve stejném sloupci .
• Student X je v relaci S se studentem Y , formálně (X, Y ) ∈ S, právě když
X a Y sedí hned vedle sebe v druhé řadě .
Určete, které z následujících vlastností reflexivní, symetrická, antisymetrická, tranzitivní
vždy splňuje složená relace S ◦ R.
____________________________________________________________________________
Udelal jsem si dve tabulky a pak slozenou z tech dvou:
R |a|b|c|d
a |0|1|1|1
b |1|0|0|0
c |0|0|0|0
d |0|0|0|0
S |a|b|c|d
a |0|0|0|0
b |1|1|1|1
c |0|0|0|0
d |0|0|0|0
-------------------------------
SR |a|b|c|d
a |1|1|1|1
b |0|0|0|0
c |0|0|0|0
d |0|0|0|0
Z toho mi vyslo, ze je ANTISYMETRICKA A TRANZITIVNI.
Mam aspon neco dobre? :D
Diky.
Offline
ahojte, mam taketo zadanie :
Mezi všemi studenty sedícími v jedné posluchárně na přednášce Úvodu do informatiky
definujeme binární relace R, S následovně:
• Student X je v relaci R se studentem Y , formálně (X, Y ) ∈ R, právě když
oba sedí ve stejné řadě a Y není nalevo od X .
• Student X je v relaci S se studentem Y , formálně (X, Y ) ∈ S, právě když
X a Y nesedí ve stejné řadě, nebo nejsou hned vedle sebe .
Rad by som keby ste mi povedali ci som to spravne zlozil.
relace R sa da podla mna napisat matematicky ako (x1=y1) a (y2>x2)-cislujem z lava
relace S sa da asi napisat matematicky ako (x1 sa nerovna y1) alebo ( y2 +-1 sa nerovna x2)
a ked som to zlozil tak mi vyslo : (x1 sa nerovna y1) alebo (y2+1>x2) - to -1 odtial odpadlo pretoze podla R mohol sediet len s jednej strany
Dakujem
Offline
Omlouvám se, ale dál budu reagovat už jen na ty, kteří se budou snažit zapsat svou relaci v řeči formální a co nejstručněji, viz příspěvek 49. Pokud ovšem budu mít čas. Věřím, že jste schopni na základě řešení předchozích příkladů vyřešit i ten svůj.
Hodně štěstí.
Offline
Tak to co jsme tu před nedávnem vyřešili, za to jsem dostal 1 bod z 16 ... neskutečně mě to naštvalo, protože jsem si celkem věřil po tom co jsme to tu rozebrali ... určitě to však nedávám za vinu Andrejka3 ... jen by mě zajímalo jak to má být tedy správně, poprosím tě jestli by si se na to moje zadání ještě nemohla zpětně kouknout a zjistit co jsme udělali špatně (tipuju, že jsem špatně složil relaci, ale těžko říct)
Děkuju
Offline
Prý byla špatně složená relace a pak tedy hlavně málo důkazů proč je relace taková či maková. V tomto směru jsou podle mě na vině arogantní opravující, kteří hodnotili opravdu přísně. Nic se nestalo (myslím, že vše jsme vyřešili správně, jen to chtělo pro ty blbce více důkazů, ale to už vím pro příště :) ) ... i přesto děkuji, snad to příště dopadne lépe ;)
Offline