Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 22. 01. 2012 00:51

Ninkasu
Zelenáč
Příspěvky: 8
Reputace:   
 

A* optimistická heuristika

Aby A* nalezl optimální cestu, je kladen na heuristiku požadavek aby heuristika byla optimistická A* wiki. Graf je mřížka ve které se lze pohnout do 8 směrů, stejný problém jako zde. Heuristika ale v uvedeném problému podle mě není optimistická a používá Eukleidovská metriku, která nedává optimistické výsledky u diagonálního pohybu.
V knize AI Game Programming Wisdom zase autor zmiňuje Manhattanskou metriku, která má stejný problém.
Zajímalo by mě, zda s použitím těchto metrik je cesta vždy optimální nebo jakou heuristiku pro tento druh problému použít.

Offline

 

#2 25. 01. 2012 15:26

kyborg
Příspěvky: 60
Reputace:   
 

Re: A* optimistická heuristika

Myslim, ze odhad vzdalenosti by mel byt vetsi z $|(x_{1} - x_{2})|$ a $|(y_{1} - y_{2})|$, kde x1 a y1 jsou souradnice bodu, kde se prave nachazime a x2 a y2 souradnice cile.

S pouzitim euklidovske nebo manhattanske metriky nenajde A* vzdy optimalni cestu.

Offline

 

#3 29. 05. 2012 00:06

radekm
Příspěvky: 146
Reputace:   11 
Web
 

Re: A* optimistická heuristika

Aby A* našel optimální cestu, musí být heuristika přípustná - tj. může podhodnocovat (nesmí nadhodnocovat).

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson