Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Aby A* nalezl optimální cestu, je kladen na heuristiku požadavek aby heuristika byla optimistická A* wiki. Graf je mřížka ve které se lze pohnout do 8 směrů, stejný problém jako zde. Heuristika ale v uvedeném problému podle mě není optimistická a používá Eukleidovská metriku, která nedává optimistické výsledky u diagonálního pohybu.
V knize AI Game Programming Wisdom zase autor zmiňuje Manhattanskou metriku, která má stejný problém.
Zajímalo by mě, zda s použitím těchto metrik je cesta vždy optimální nebo jakou heuristiku pro tento druh problému použít.
Offline