Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 06. 02. 2012 21:27

UnionPacific
Příspěvky: 78
Reputace:   
 

Ako študovať vyššiu matematiku?

Dobrý deň,Zaujímal by ma názor ľudí,ktorý sa matematike venuju na úrovni matfyzu.Ja som študent VŠ techn. smeru,matika mi celkom ide,ale celý život som sa matiku učil iba spôsobom počítaj,počítaj a počítaj,iba u vzorcov som sa učil aj odvodenia.Pomohlo mi  to síce k dobrým známkam na skúške,ale na techn. univerzite na Ačko to úplne stačí.Ale teraz už chcem matematiku študovať poriadne,z dôkazmi a tým všetkým.No a a dnes som začal,Jarníkom DP 1.No a zistil som,že sa matematiku takmer vôbec neviem učiť týmto spôsobom,lebo môj postup je strašne pomalý.Spočítať integrál nie je taký problém,ale teoretická časť typu teória rezov už problém je.No a teda by ma zaujímalo,akým spôsobom sa učíte matematiku vy.Ako vyzerá harmonogram vášho študijného dňa? Koľko % teórie,koľko praktických vypočtov.Či sa dôkazy učíte naspamäť,ako často si ich opakujete,alebo akým spôsobom sa ich učíte.Ja som dnes napr. hodinu strávil nad banálnym dôkazov vety:Nech  pre množinu A  platí,že pre každé n z N existuje n-prvková konečná množina B,ktorá je jej podmnožinou.potom množina A  je nekonečná. Napriek tomu,že dôkaz je jasný,som si ho musel neustále otáčať z rôznych strán,vymýšľa kopu príkladov,kresliť obrázky a až po hodine mi to bolo ako tak jasné.No a v takej situácii som sa musel sám sebe smiať,že takým tempom a spôsobom nepreštudujem Jarníka ani do konca života.A preto by som chcel vaše rady.Ďakujem

Offline

 

#2 06. 02. 2012 22:06 — Editoval vanok (07. 02. 2012 11:20)

vanok
Příspěvky: 14455