Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj,
řekněme, že mám několik tvarů (úsečku, trojúhleník a čtyřúhelník) reprezentovaných jenom body. Tedy například úsečku reprezentuje koncový a počáteční bod, trojúhelník vrcholy apod.
Teď bych měl bod na plátně a chtěl bych k němu získat z dané množiny tvarů na plátně, ten který je nejbližší a třeba nějakou hodnotu, jak je vzdálen.
Kód bych měl v C#, ale to je v podstatě jedno. Já bych jen potřeboval nějaký pseudoalgoritmus, který by tady k tomu byl vhodný. Co využít a jak.
Díky moc
Offline
Zdravím,
snad jen námět k tomuto:
Já bych jen potřeboval nějaký pseudoalgoritmus, který by tady k tomu byl vhodný. Co využít a jak.
Pro upřesnění - v rovině (na plátně) může být libovolný počet bodů, ze kterých je třeba sestavit uvedené útvary + jsou kritéria, že útvary jsou zvoleny "nejvíce vhodně"?
Úsečkou lze spojit dva libovolné různé body, zde kritérium asi minimální délka takové úsečky.
Trojúhelník lze sestavit ze 3 různých bodů, pokud nejsou na jedné přímce (první kritérium) + minimální délka stran nebo minimální obsah trojúhelníku - co z toho?
Čtyřúhelník - je podmínka, že má být jen konvexní? Nebo není nutné? Opět 4 různé body, po trojicích tvořící trojúhelníky. Podmínka - minimální délka stran nebo minimální obsah (např. užitím vektorového součinu).
Jak vzniklo zadání (že na plátně?). Děkuji.
Offline