Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Zdravíčko,
chtěl bych se ujistit o postupu při počítání kombinací u příkladu: 1.2 Fotbalový trenér má 6 obránců, 7 záložníků a 4 útočníky. Chce hrát systém 4-4-2 (obránci-záložníci-útočníci). Útočník Pepa je ochoten nastoupit jedině, pokud bude hrát záložník Ondra. Obránci Jirka s Karlem budou hrát v obraně jedině spolu. Kolika způsoby může trenér vytvořit sestavu?
Příklad jsem si rozdělil na 6 možných jevů tak, že ze zmíněných hráčů:
1) hrajou všichni
2) nehraje ani jeden
3) hraje J+K, nehraje P+O
4) hraje P+O, nehraje J+k
5) hraje O a J+K, nehraje P
6) hraje O, nehraje J+K a P
Počítám 1. jev (hrajou všichni) správně jako (formát je o-z-ú) a nebo bych měl C(4,2) vynásobit 2, což by představovalo dvojici J+K a k nim zbývající 2 obránce? Předem děkuju za radu.
Offline
↑ NoR:Předně, "jev" je termín používaný v pravděpodobnosti. Zde počítáme pouze počty možností, nikoliv jejich pravděpodobnost.
K otázce: "nebo bych měl C(4,2) vynásobit 2, což by představovalo dvojici J+K a k nim zbývající 2 obránce?"
Nerzumím, zda násobit dvěma souvisí s "dvojicíJ+K" nebo "2 obránci".
Rekl bych však, že správná cesta je rozdělit si výbět sestavy rozdělit na podvýběry, které jednoznačně pojmenujete. Třeba: "vybíráme ještě 3 obránce ze zbývajících šesti, počet možností povdýběru je ."
Offline
Stránky: 1