Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit

Na základě definice spojitosti funkce v bodě a dokažte:
lineární funkce f: y=5x-1 je spojitá v bodě a=2
Mockrát děkuji za pomoc.
Zdravím,
přečti si, prosím, pravidla (konkrétně bod 3, zbytek jsi dodržela). Dvě témata jsem zatím zavřela, až dokonzultuješ s kolegy další, co jsi založila, potom tlačítkem Nahlásit sděl, prosím, Moderátorům, které téma bys chtěla otevřít a doplnit o vlastní postup.
K tomuto tématu - jak jste definovali "spojitost funkce v bodě"? Děkuji.

↑ jelena:
Zdravím,
ok, jasně, chápu. Co se týče toho, jak jsme to definovali, tak nevím. Školu studuji dálkově (při zaměstnání), takže jsem samouk. Na internetu je spousta definic, např.:
Funkce f(x) se nazývá spojitá v bodě a z definičního oboru funkce, jestliže platí:
(Jelena - oprava zápisu).
to lim, má být nad tím celým 
Předem Ti mockrát děkuji.
↑ AnneBoleyn:
také děkuji. No ta definice, kterou máte (např. v seznamu okruhů, nebo dle doporučené učebnice - co máte?) je zrovna důležitá - buď jste již brali limity, nebo se použije definice, kterou velmi podrobně a názorně rozebral kolega Rumburak (řekla bych, že na SŠ je vhodnější).
Tak si to zkus ještě promyslet/pohledat.

↑ jelena:
No v té učebnici je napsáno:
"Na základě geometrické představy lze říci, že funkce je spojitá, jestliže její graf můžeme nakreslit jedním tahem"
Jenže tohle pro člověka s nulovou geometrickou představivostí jako jsem já, vůbec nic neznamená :(. Mrknu se na tu definici Tvého kolegy, snad z toho něco málo pochopím (i když pochybuji).
Tak jako tak, děkuji.
↑ AnneBoleyn: