Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Začal jsem se teď tak trochu učit fyziku s matikou a hend první problém ,který jsem doteď nepochopil je ,jak se tvoří příklady např . : 2,3 krát 10 na minus čtvrtou krát 50
a nebo 3 krát 5 na minus druhou krát 10
Moc by mi to pomohlo ...
Děkuji
S pozdravem HoodyCZ .
Offline
↑ HoodyCZ:
Co to znamená tvořit?
Pokud myslíš počítají, pak je to téma práce s mocninami.
Ale jinak to chce konkrétní příklad
Offline
Použij nějaký příklady z učebnice a né svoje vlastní. Na tom cos uvedl se moc nedají demonstrovat všechny dovednosti potřebný k úpravám mocninných výrazů..
Offline
↑ Aktivní:
Jestliže používáme exponenciální zápis čísla, pak by "mantisa" měla být v intervalu <1,,10)
tedy
Po editaci: ↑ Brano: máš pravdu- děkuji, opraveno
Offline
↑ Brano:
Ano ,ale já nechápu třeba todle :
Jaké je relativní prodloužení olověného drátu při zvýšení teploty z -5°C na 45°C? Teplot. souč. délkové roztaž. olova=2,9*10 na minus pátou*K-1.
Vyřešení :
a
takže
A moje otázka ? Jaktože se s čísel 2,5*10 na minus pátou *50 stalo 1,45 *10 na minus třetí .
Omlouvám se ,že vás třeba nějak zdržuji ,ale je to pro mne moc důležité .
Offline
↑ HoodyCZ:
Toto byla jenom ukázka ,kterou jsem našel .
Viz . : http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=35353
Offline
↑ HoodyCZ:
V tom vztahu
je špatně napsán koeficient (což je vzhledem ke správnému násobení pouze překlep) správně dle zadání má být , což pak dá
Pokud to relativní prodloužení chceme vyjádřit v procentech, pak výsledek musíme násobit číslem 100.
Tedy
Offline
↑ HoodyCZ:
znamená, že posuneme desetinnou čárku u čísla o jedno místo do leva
Offline
Stránky: 1