Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
Dobrý večer,
dovolím si zaspamovat se svým momentálním nápadem.
Rád bych se zeptal, zda to k něčemu bude, pokud tam bude hodně příkladů, nebo mě bohatě zastoupí Wolphram Alpha?
Plánuji i limity a integrály. Příklady jsou typové, ale striktně je neopisuji.
http://www.nabla.cz/obsah/matematika/de … iklady.php
Offline
Děkuju. Zřejmě budu muset udělat nějaký report chyb nebo část, kde bude na chyby upozorněno, než je opravím. Snažím se sice dávat maximální pozor, ale občas to holt uteče, zvlášť při přepisování do LaTeXu.
Děmidovič není špatný nápad :-)
Offline
↑ Peta8:
Zdravím,
spíš, než WA, řekla bych, že derivace a integrály zajisti MAW (viz odkaz v horní liště fóra :-)). Jinak mám dojem, že vzorových řešení (i na limity) už je takové množství (i Antidemidovičů), že psát další bych považovala za ztrátu času (pokud nejde o vlastní rozvoj, samozřejmě).
↑ Brano:, ↑ Peta8: a další kolegové: kam dáváte přízvuk v jménu Demidovič? Děkuji, můžete tam odpovídat.
Offline
↑ jelena:
Pokusím se své příklady trochu obhájit...
- chci, aby se jednalo spíš o cvičebnici, kde si studenti příklady procvičí a poté zkontrolují; ne aby hledali, jak se která derivace počítá, MAW mě v počítání derivaci hravě porazí, ale ten mi přijde spíš na kontrolu, nebo když si s něčím nevím rady, navíc mi přijde v řešení integrálů nepřehledný
- usuzuji podle svých osobních zkušeností, studenti za mnou občas přijdou, zda bych s nimi neprošel příklady, chtějí je procvičit, musím říct, že většinou je odmítám, i když mi leckdy nabízí peníze, ale mně se příčí vzít peníze za doučování, když nemohu garantovat výsledky (ale to jako učitel vlastně taky ne :-)), a taky nechci matematikům lézt do zelí
- moje stránka bude nejlepší, protože bude nejpřehlednější a bude mít dostatek příkladů ;-) :-)
- a pro osobní rozvoj to není, v derivacích se rozvíjet nechci :-)
Offline
↑ Peta8:
:-) to nemusíš obhajovat.
- cvičebnice přeci jsou (např. TRIAL nebo sbírka) + MAW nabízí kompletní postup na libovolné zadání (i z jiných sbírek).
navíc mi přijde v řešení integrálů nepřehledný
:-) to zrovna vyzdvihuji jako jeho pozitivum (věta o integrálech), že nabízí krokově. A jelikož fórum má to potěšení být také fórem podpory pro MAW, tak lze prodiskutovat i případnou nepřehlednost.
studenti za mnou občas přijdou...i když mi leckdy nabízí peníze
:-) proč nenabídnou učiteli matematiky? Nebo ohledem na potíže s odměňováním kooperujete způsobem, že učiteli matematiky nabídnou za vysvětlení skladby buňky (aby vedlejší příjem nebyl v kolizi s obsahem hlavního zaměstnání)?
- moje stránka bude nejlepší
k tomu samozřejmě zdar - konkurence je zdravá.
- a pro osobní rozvoj to není, v derivacích se rozvíjet nechci :-)
a tak - to je na truc učiteli matematiky :-) Já jen, že plno vzorových příkladů a efekt žádný, dokonce mám dojem, že záporný. Tak aby se našlo nějaké zdůvodnění.
Offline
Záporný efekt? (??)
Offline
↑ Peta8:
já to tak vidím.
a) jistota, že někde je vzorový příklad, na ten se podívám a budu umět, to není dobře,
b) nehledá se (neučí se pracovat) s obecným návodem (s teorii), ale pouze s konkrétními příklady,
c) je to náhražka systematického vysvětlování a je rozdíl mít před sebou učebnici (v lepším případě s výsledkem) nebo zadání samostatné práce (bez výsledků) a řešené úlohy, kde je klik a hotovo.
Offline
↑ jelena:
Jeleno, my si zřejmě nerozumíme. To, co dělám, má být cvičebnicí. Někdo se prostě učí derivace, a aby je dostal "do krve", potřebuje jich dost spočítat. A k tomu slouží moje sbírka, kde si může i ověřit správnost svého postupu a nemusí někoho otravovat...
Offline
↑ jelena:
Ta to má řešené?
Offline
↑ Peta8:
:-) Ty nemáš vlastní sbírku paní Petákové? Podívej se na vzornou knihovnu Vrchního Velitele - to je stratég.
Jak rozsáhlý průzkum (ne)srovnatelných stránek jsi provedl? Děkuji.
Offline
Mám :-) Ale řešení jsem v ní neviděl :-)
Jo, a natruc jsem přidal integrály :-P http://www.nabla.cz/obsah/matematika/in … iklady.php
Offline
↑ jelena:
Natruc jeleně :-)
Offline
↑ Peta8:
:-) budeš vzorem pro našeho milého syna - řeknu mu: "kolega Peta8 natruc píše integrály, tak vpřed ke klavíru (k zadání MO, FO a co všechno ještě u něho musím vybojovat) a trucuj!"
--------------
Sleduj zde ve vedlejším tématu. Autor tématu (pokud mám věřit ZŠ v profilu) zasluhuje obdiv za vytrvalost, ale je ten studijní zdroj skutečně správná cesta (i pro ostatní zájemce?)
u borce v odezvě někdo napsal(a):
Děkuji, že vykládáš látku jinak, než to dává “klasická” škola, kdyby vyučování probíhalo takovýmto způsobem, jsme národ matematiků.
je to trochu mimo téma, ale opět "jak probíhal Tvůj průzkum?".
Offline
Na odkaz kouknu potom...
Co se týká průzkumu, žádný jsem nedělal. Ten se v podstatě udělal sám, dle mých zkušeností...
Offline
↑ Peta8:
to nevím, než se do něčeho pustím, tak zkoumám (nebo dokonce úkol, záměr nechám ležet k dozrání nebo k vymizení potřeby - to mám nejraději :-))
Rozumím, že chceš, aby Tvá stránka byla kompletní. Ovšem nabídek SŠ matematiky komplet online je již dost, většinou pdf. Klikatka na řešení jsou zde např. + co jsem již odkazovala + různé diplomky, co se tvoří v rámci didaktik atd. Tedy konkurenčně prorazit dnes s takovou nabídkou je hůř, než 7 let zpět :-)
Na odkaz kouknu potom...
:-) "borec" fakt stojí za podívání, místy jsme se smála srovnatelně. Přesunu téma do Ostatního.
Offline
"různé diplomky, co se tvoří v rámci didaktik"
Stojej všechny úplně pro faece!! Omlouvám se za expresivní výraz, jinak to však vyjádřit nešlo.
Já vím, že taková potřeba tady je, tudíž ji uspokojuji. Ono se ukáže :-)
Offline
↑ Peta8:
:-) použila jsem laskavou moderátorskou klávesnici (pádem nejsem si úplně jistá).
Diplomky této katedry patří zde k často citovaným, zejména ve vedení paní Robové (např. goniometrie, komplexní čísla, kombinatorika), ale nevidím důvod, abychom necitovali Tebe.
Řekla bych, že ten, kdo dnes na SŠ bere diferenciální a integrální počet, klikatka by potřebovat neměl(a) - no ne?
Já vím, že taková potřeba tady je, tudíž ji uspokojuji.
Potřeby jsou různé - takovou akci dnes míjím :-) Zdárné uspokojení potřeb přeji.
Offline
Začal jsem i limity, i když jeleně se to asi líbit nebude ;-) :-)
http://www.nabla.cz/obsah/matematika/li … iklady.php
Offline
↑ Peta8:
:-) o to větší máš jistotu, že se to bude líbit většině.
Chtěla jsem přidat upoutávku na Tvou novinky na Nástěnku (levý horní roh), ale odkazování je trochu nepřehledné - odkazovat na 2 limity není moc poutavé a odkázat na sekci "Řešené příklady" nemohu. Tak bych otevřela zatím debatu, zda je to dostatečně přehledné.
Také doufám, že do textu vhodně zařadíš místní Rychlokurz od kolegy Ondřeje s kolektivem a přehled od kolegy Wellcoshe.
OT: jak jsi, prosím, naložil s moji informaci o zeleném stromu? Děkuji.
Offline
↑ jelena:
Nejlepší by bylo odkazovat na http://www.nabla.cz/obsah/matematika/st … turitu.php ;-)
Odkazy prozkoumám a případně zařadím.
Jo, zelený strom... Díky. Mám to v plánu, ale takových věcí je moře :-/ Taky mi musí vystačit čas na nudění ;-)
Offline
Nejlepší by bylo odkazovat na http://www.nabla.cz/obsah/matematika/st … turitu.php ;-)
:-) Ty se chystáš zařazovat limity, derivace a integrály do typových úloh na maturity? Při aktuálním vývoji požadavků k maturitě budeš spíš postupně umazávat tlačítka směrem doleva, až zůstanou jen úlohy na zlomky.
Taky mi musí vystačit čas na nudění ;-)
tomu rozumím, v tom jsem přímo profesionálka. K zelenému stromu - v brožuře totiž uvádí, že oba stromy s označením 10 jsou stejného nazvu, ovšem mám dojem, že dle mého pozorování žlutý akát je jen nalevo, věřím, že se podaří upřesnit během Dne stromů v Opavě.
Offline
↑ jelena:
Se musí odkazovat jen na infinitezimální počet? ;-)
Offline
Stránky: 1 2