Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý večer, chtěla bych poprosit o pomoc s uvedenou rovnicí a pokud někdo je ochotný vysvětlit postup pro řešení těchto rovnic.Ve škole jsem to vůbec nepochopila a pořád se v tom plácám. Díky moc
Offline
Zdravím, řešil bych následovně:
->
-> nyní může nastat několik případů - D < 0 -> {} řešení; D = 0 -> 1 řešení; D>0 -> 2 řešení
-> zjistil bych tedy "bod zlomu" - hodnotu parametru , pro kterou je diskriminant roven nule:
->
-> máme tedy nulové body, pomocí nichž určíme, kterému intervalu má náležet parametr , aby byl ->
-> nyní pokračuji v řešení "klasickým" způsobem:
->
-> následuje diskuse, pro které hodnoty parametru má rovnice 2, 1 či žádné řešení
Offline
dobrá tedy:
Účelem diskuse (říkám-li to správně) je popsat všechny možné případy, které při řešení mohou nastat. V našem případě je to tedy různost počtů řešení v závislosti na parametru. Navrhuji tedy diskusi:
Diskuse:
1) Pro ; výsledek ()
2) Pro ; x = /pozn.: tady uděláš normálně výpočet od momentu, kdy D = 0, a zjistíš tak, jak vypadá řešení/ (tedy )
3) Pro ;
(kdyby se naskytly v průběhu řešení nějaké podmínky, musela bys je zde rovněž diskutovat. Vracíš se pak do momentu, v němž se vyskytly, a řešíš tak, že předpokládáš, že opravdu nastanou. Př.: dělím nějakou neznámou -> podmínka -> pak v diskusi předpokládáš danou rovnici (od místa podmínek) s . Nesmíš rovněž zapomenout do ostatních bodů diskuse psát .. ale to je v tuto chvíli vedlejší..)
Offline