Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 18. 06. 2010 19:14

Datle
Příspěvky: 32
Reputace:   
 

kuželosečky

Jak zjistím o jaký druh kuželosečky se jedná, načrtnout a určit parametry! 25x na druhou - 16y na druhou - 150x+224y-959=0 díky vůbec kuželosečky nechápu a to mam ypočítat plno příkladů.

Offline

  • (téma jako vyřešené označil(a) jelena)

#2 18. 06. 2010 19:26

gadgetka
Příspěvky: 8562
Škola: Gymnázium Nové Město na Moravě (1985)
Pozice: maminka
Reputace:   462 
 

Re: kuželosečky

$25x^2-16y^2-150x+224y-959=0$

Rovnici musíš upravit na středový tvar - doplněním na čtverec:

$25x^2-150x-16y^2+224y-959=0\nl25(x^2-6x)-16(y^2-14y)-959=0\nl25\{(x-3)^2-9\}-16\{(y-7)^2-49\}-959=0\nl25(x-3)^2-225-16(y-7)^2+784-959=0\nl25(x-3)^2-16(y-7)^2=400|:400\nl\frac{(x-3)^2}{16}-\frac{(y-7)^2}{25}=1$

Co je to za kuželosečku teď už poznáš?


Nejsem učitelka, proto matematiku neučím, ale přímo ji řeším...

Offline

 

#3 18. 06. 2010 19:51

Datle
Příspěvky: 32
Reputace:   
 

Re: kuželosečky

↑ gadgetka:Je to hyperbola? Na ten čtverec to mi něco říka, ale musím teď nad tím zapřemýšlet. Díky

Offline

 

#4 18. 06. 2010 20:19

gadgetka
Příspěvky: 8562
Škola: Gymnázium Nové Město na Moravě (1985)
Pozice: maminka
Reputace:   462 
 

Re: kuželosečky

Jj, též bych řekla, že jde o hyperbolu... :)


Nejsem učitelka, proto matematiku neučím, ale přímo ji řeším...

Offline

 

#5 21. 06. 2010 10:20

Cheop
Místo: okres Svitavy
Příspěvky: 8209
Škola: PEF VŠZ Brno (1979)
Pozice: důchodce
Reputace:   366 
 

Re: kuželosečky

↑ Datle:
Obrázek
¨http://forum.matweb.cz/upload/1277108443-0hp1.jpg


Nikdo není dokonalý

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson