Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Zdravím vás,
v této sekci obvykle ani nepřispívám, natož zakládat témata.
Ovšem zde v tématu VŠ se kolega domnívá, že problém převodu na úplný čtverec u studenta VŠ vyřešíme tak, že doporučíme studovat EN Wikipedii i s obrázky. I to je cesta... Také mám jeden obrázek - v dotyčném tématu by to bylo OT a zbytečné zatěžování přemírou informace, tak to umístím zde.
Úkolem je navrhnout pro úlohu na tabuli metodu výpočtu bez použití žádné techniky - viz obráz. Na mém monitoru je úloha čítelná dobře, pokud bude problém se čtením, úlohu přepíší sem.
Speciální bonus - určit autora obrázu, název a rok, kdy byl namalován.
Děkuji a hodně zdaru. Jelena
Offline
Tak, odpoviem zatial aspon na druhu cast :-)
Offline
První, co mě napadlo, bylo
Offline
No prvé čo ma napadlo je toto:
Offline
Tak, da sa:
Offline
Já jsem postupoval takto:
Offline
Děkuji za návrhy :-)
↑ Spybot: ano
↑ Olin:, ↑ BrozekP: i tak, ovšem pro vás "sa posnaž o riešenie viac" (c):
Offline
Offline
↑ jelena:
Nechal bych vysvětlení na pizetovi. :-)
Offline
No ja som tú rovnosť zohnal náhodne... nevedel som o tej postupnosti Račinského. Jednoducho som to umocňoval a spočítaval a nejak som si to potom z toho uvedomil, že tam platí hento.
A mimochodom, naozaj to sedí( Račinského postupnosť)?
Offline
Offline
↑ jelena:
Aha ďakujem za objasnenie :).
Offline
Zdravím vás a děkuji za řešení a poznámky. V rámci úklidových aktivit se pokusím označit téma za vyřešené:
1) kolega ↑ Spybot: správně určil údaje o obrázu,
2) úloha je formulována velmi volně. Jelikož původní úloha je z konkrétního obrázu a navazuje na konkrétní osobu - učitel Рачинский, tak bych vyhodnotila úlohu za vyřešenou, pokud bude maximálně vycházet z úvodního obrázu.
Z tohoto pohledu nejblíž obrázu se dostavají kolegové ↑ Spybot: a ↑ pizet:.
Podle materiálů pan učitel Рачинский používal (nevím, zda přímo objevil) vlastnost konečné řady po sobě jdoucích přirozených čísel, počet čísel má být lichý. V tomto případě existuje pouze jedna posloupnost, která splňuje vlastnost, že součet čtverců "prvních čísel" je stejný jako součet čtverců "posledních čísel". Počet "prvních čísel" má být o jedno větší, než počet "posledních čísel".
Podúlohy jsou:
- najdete posloupnost Račinského pro různé liché počty čísel v posloupnosti (např. pro 3, 5 (to je v úloze), 7 členů)
- obecně dokážte, že pro libovolný lichý počet po sobě jdoucích čísel lze nalezt pouze jednu posloupnost přirozených čísel, která bude splňovat vlastnost Račinského.
Definice: posloupnosti Račinského, odpovídající celému číslu k≥ 1, nazvéme řadu z (2k+1) čísel n, n+1, n+2... n+k, n+k+1... n+2к... splňujcích rovnost:(1)
Dokážte, že pro zadané celé k ≥ 1 existuje pouze jedna posloupnost Račinského.
Návrh kolegy ↑ BrozekP: ruským časopisem byl vyhodnocen jako jeden z nejvíce racionálních.
Můj postup - souhlasím s kolegou ↑ Olinem:, jsou to 2. mocniny čísel do 20, které umíme zpamětí, při součtu bych postupovala "výhodně" (121+169 apod.), ale nic jiného bych nepoužila.
Sbírku učitele Рачинского pro cvičení výpočtů zpamětí můžete najit zde: http://www.gutenberg.org/files/16527/16 … 6527-h.htm Ale sama mám problém s převodem starých jednotek. Ovšem pokud bude zájem nebo dostanu pokynem..
--------------------
"Obrázek se bude obecně kreslit hůře..."(c) ...ничего, что мы чужие, Вы рисуйте. Я потом, что непонятно, объясню...
Offline
Stránky: 1