Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ Lucinecka88:aký diskriminant? len vydelíš n(n-1) čo môžeš,lebo zo zadania úlohy plynie,že n je viac ako 2 úplne formálne riešenie by bolo,ale 0 a 1 nevyhovujú povahe úlohy
Offline
Já jsem to počítala přes diskriminant, aji ten úkol před tím. To je špatně?
Offline
↑ Lucinecka88:to predtým bola kvadratická rovnica tak sa dá cez diskriminant,alebo rozložením to je jedno ako ,ale toto je kubická rovnica na ktorú sú tiež aj všobecné vzorce,ale sú tak nepohodlné,že sa v praxi skoro vôbec nepoužívajú
Offline
↑ jarrro:
aha, tak to už chápu. Strašně moc děkuji
Offline
↑ Lucinecka88: v čem se to liší od "Z kolika prvků lze vytvořit 210 variací druhé třídy?"
Offline
Offline
↑↑ Lucinecka88:
I když je téma označeno za vyřešené, otázku ještě zodpovím.
U variací (bez opakování) obvykle předpokládáme, že počet základních prvků, z nichž jsou tyto variace tvořeny jejich výběrem a uspořádáním,
je větší nebo roven jejich společné třídě, tj. danému počtu pozic v každé takové variaci. Při porušení této podmínky by žádná taková variace
neexistovala.
Příklad: Každá variace (bez opakování) třetí třídy musí mít 3 navzájem různé prvky a tedy ji nelze sestavit pouze ze dvou základních prvků.
Rovnice , kterou sestvil ↑↑ jarrro: , má celkem kořeny 0, 1, 7 , z nichž pouze kořen 7 vyhovuje výše uvedené podmínce.
EDIT. Kolega ten dotaz vlastně zodpověděl zde :↑ jarrro: , ale zpočátku jsem si nevšiml, že diskuse pokračuje ještě na další stránce.
Offline