Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím, můžu se zeptat jak vypočtu tyto úlohy? nemůžu zaboha přijít na způsob ;)
Z kolika různých prvnků lze vytvořit 13800 variací třetí třídy?
Zvětšíme-li počet prvků o jeden, zvětší se počet variací druhé třídy bez opakování o 16. Určtete původní počet prvků.
Určete počet prvků, je-li počet variací čtvrté třídy bez opak. dvacetkrát větší než počet variací druhé třídy bezopak.
Kolik různých prvků dá 22350 variací druhé třídy bez opak?.
Offline
Offline
Offline
Díky! Druhý už je mi tedy jasný ten jsem mezitím už zpočítal také. Ale i když si spočítám tu 1( i 4) a 3 tak mi to prostě nevychází jak má.. Asi špatně počítám. Mohl by jste mi prosím ještě vzorově spočítat příklad 1 a 3? Díky moc
Offline
Offline
↑ b.r.o.z1:
asi jsem se špatně vyjádřil, toto chápu... ale "n" má vyjít 25 .. a já mám někde početní chybu a nevím kde ;) neumím upravovat asi ;) ..
Offline
↑ Progresive:
CO tam počítáš???
na levé straně je součin tří za sebou jdoucích čísel a na pravé taky. Takže to největší na levé straně () je rovno tomu největšímu na pravé ().
Offline
↑ zdenek1:
jak zjistím že to je právě těch 25..?
Offline
↑ johny239:
No tak vidím 13800=138*100
dál znám kritéria dělitelnosti, takže vidím, že 138 je dělitelné šesti (ciferný součet dělitelný třemi a je sudé). takže jsem si vydělil 138:6=23.
A taky vím, že 100=4*25.
Tak mám 13800=23*6*4*25
No a to mi stačí
Offline
↑ zdenek1:
Ok jasně takže nejde o nic jiného než jsi to upravit na požadovaný tvar a poté si 13800 rozložit podle krytérií z toho výrazu chápu dobře?
Offline
↑ johny239:
No jasně. Kdyby tam nebyly ty podmínky, že atd. jsou přirozená čísla, tak by se musela řešit kubická rovnice, což ale není normální středoškolské učivo. Takže když vidím, že na jedné straně je součin tří za sebou jdoucích přirozených čísel, tak se snažím na druhé straně vytvořit také. Tady to šlo snadno.
Offline