Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
lx -6 | = | x − 3 |
tak mám tuto rovnici a nevím jak na ní jestli počítat nulové body a určit si intervaly, ale to by bylo x=6 a x= 3 tak bych určila interval ( -nekonečno;3) druhý by byl (3;6) a třetí (6; + nekonečno) ?? a spočítat ji v každém intervalu zvlášť?? Děkuji za radu nějak jsem to pozapomněla.
Offline
da sa to inak riešiť ale vysledok maš rovnaký
|x -6 | = | x − 3 |
upravíš to tak že dáš x -6 = | x − 3 | - maš jedno či dáš x -6 = | x − 3 | alebo |x -6 | = x − 3
vieme že x -6 = | x − 3 | pričom vieme že | x − 3 |= x-3 alebo -(x-3)
riešime dva rovnice a to x -6 = x-3 K: 0x = 3
x -6 = -(x-3) K 2x = 9 a to = 4,5
Non vitae discimus, sed scholae. (Neučím sa pre život, ale pre školu.)
Offline
↑ miso16211:
Non vitae discimus, sed scholae. (Neučím sa pre život, ale pre školu.)
To je blbosť :D
Offline
↑ osamela: kolegové diskutuji správné znění výroku, který je v podpisu kolegy ↑ BakyX:.
Je to Seneca - 106. dopis Luciliovi (nahoře na levé strance), jehož závěr je obtížně vyložitelný - Seneca totiž povídá sám sobě, co předchozí debatě řekne jeho mladý přítel. A zde jsem na pochybách, zda to, co připisuje Luciliovi, si také myslí, nebo zda to chce naopak vyvrátit.
Kniha se dá půjčit v knihovně, je lepší přečíst těchto dopisů více, než takto vytržených z kontextů, ale pokud bude zájem, tak bych tento dotyčný dopis v češtině sem umístila (pokud nezapomenu).
S řešením rovnice s absolutní hodnotou to žádnou souvislost nemá.
Případně poprosím kolegy, ať to Tvé řešení ještě překontrolují (nebo se na něho podívám v pozdějších hodinách).
Zdravím.
Offline
↑ osamela: nikdo nekontroloval, tak to ještě doplním - také mi vyšlo 4,5 (řešila jsem graficky).
Postup kolegy miso16211 je trochu netradiční - pokud bych měla řešit početně, asi bych levou a pravou stranu umocnila nadruhou (nebo tak, jak jsi řešila - pomoci intervalů).
Označím za vyřešené.
-----------------------------------------------------------------------
Jak to Seneca myslel se závěrečnou větou 106. listu a proč se objevuje tato věta v "přetočeném" znění, to vyložit neumím, snad někdo s kolegů, děkuji.
Offline