Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý večer, chcem sa opýtať matematikov, tu na tomto fóre či je človek, ktory dokáže s hlavy vypočítať druhu odmocninu čísla 2900 na štyry desatinné miesta genius. Takýto frajer totiž chodí so mnou do jednej triedy. Matematikár ho väčšinou pošle za dvere keď píšeme písomku, pretože aj na riešenie zložitejších rovníc príde takmer okamžite a potom celej triede radi. Už sme štvrtáci, no od druheho ročníka nepíše s nami písomky. Mam pocit, že je naozaj génius, pretože je fakt dobrý a toto nie je ani zďaleka všetko, čo dokáže s číslami narobiť.
Avšak, na druhej strane, je to človek, ktorý nerád nadvedzuje nove známosti, nema záujem o priatelov a to sa mi zdá byť čudné. Ja som sa s nim spriatelil az v druhom ročníku, nepúšťa si nikoho k telu. Dokonca, niektoré jeho názory sú priam až choré. Ale je to človek, ktorý najde riešenie aj v situáciach, v ktorých by si iný ľudia neporadili a to neplati iba o matematike. Čo si o takomto človeku myslíte? Je to genius alebo narušený pacient??
Offline
↑ Marek8:
Ten popis sa až na jeden detail hodí ku mne..Nie som žiaden génius a neviem počítať mocniny z hlavy, ale blázon som.
K veci..To, že nemá zaújem o kamarátov, nie je žiadna diagnóza. Zrejme je to človek, čo viac verí matematike ako ľuďom..
Povedz nejaké tie jeho názory. Zaujímajú ma..A daj mi naňho kontakt :D Budeme si rozumieť :P
Offline
mozna je to vysoce fungujici sociopat/autista, clovek nikdy nevi, ale co vim jiste, tak me tyto schopnosti u lidi vzdy fascinovali, protoze jsou nad meze meho chapani. trochu offtopick, jedna z veci, ktera me taky hodne fascinuje: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperthymesia
Offline
Urcit jeho mentalne zdravie je na psychologovi, nie na matematikoch, teda si na zlom fore. Ja Ti mozem povedat len tolko, ze pojmom "genius" sa najcastejsie oznacuje clovek s exemplarne vysokym IQ, nic viac. Teda moze byt aj genius, aj "naruseny pacient"; nevylucuje sa to. Ale netreba zachadzat do takychto absolutnych vyrazov; kludne to moze byt jednoducho melancholik (a ti su pre ostatne typy temperamentu poriadne nepochopitelni), pripadne moze mat Aspergerov syndrom, co by sme mohli povazovat za taky "autizmus pre zaciatocnikov".
To s odmocninou ma vsak zmiatlo. Myslel si tym, ze vie pocitat odmocniny z hlavy alebo...?
A ze si ucitel nevie poradit s podvadzajucim ziakom inak nez, ze ho vykaze s triedy; to by som povazoval akurat za taku tragikomediu slovenskeho skolstva.
Offline
A víš určitě, že to počítá z hlavy? Stačí obyčejná tužka a papír, a odmocninu na pár desetinných míst spočítáš i na koleně během pár minut. Ať ho neposílá matikář za dveře a ať ten genius spočítá odmocninu před vašimi zraky.
Návod, jak spočítat druhou odmocnina z přirozeného čísla použitím tužky a papíru:
Offline
Ano vie to s hlavy vypočítať. Za pár minút to vypočitam aj ja, on to však vypočíta za par sekund. On to počíta pred nami, ibaže na pisomke da učiteľ nejaky príklad, pomerne zložity na ktorý potrebuje človek par minút. On sa na to iba pozrie a do piatich sekund povie spravnu odpoved bez papiera a bez pera. Už to urobil viac krát. Preto on ani nepíše písomky lebo je to zbytočné. Raz povedal učitelovi, že je iba taky stredoškolský učiteľ a že nás učí samé ľahké veci tak mu učiteľ dal dokázat akési pomerne dosť ťažké tvrdenie, neviem ako sa to volalo ale malo to čosi spoločné s prvočíslami. Neprešlo ani päť minút a už mal dôkaz. Ja to proste nechápem ako môže niekto byť takýto frajer. Parkrát dostal aj poznámku, pretože sa neustále vysmieva s našho matematikára a jemu to už ide na nervy.
Offline
↑ Pavel:
No já měl dojem, že ho spolužáci zkouší následovně:
Zadají mu výpočet druhé odmocniny z čísla x
On z "hlavy" říká výsledek a ostatní ho kontrolují na kalkulačce.
Takže žádná tužka a papír.
Offline
↑ Marek8:
Aj tak nechápem, o čo ide... Máš zvláštneho spolužiaka. No a čo teraz...?
↑ Cheop:
asi jsem to špatně pochopil, vycházel jsem z toho, že toho genia pošle matikář za dveře a tam počítá druhou odmocninu.
Offline
↑ Marek8:
Zdravím,
je zřejmé, že Tobě na kamarádovi záleží. Je možné, že má mimořádné nadání na matematiku a snad se tomu věnuje více, než ostatní. Také je možné, že pro učitele je to obtěžující prvek - zejména v případě, pokud zbytek třídy je výrazně slabší - je to tak?
Říkáš, že kolega není příliš společenský. To určitě nevadí. Záleží, jaký má důvod vám pomáhat při písemkách - zda je to výsměch učiteli nebo opravdu ochota vám pomoci. Potom by třeba měl snahu s vámi látku probírat i mimo školu, pomáhat s doučováním nebo vysvětlováním.
On sam, snad jeho rodiče, nebo váš třídní by mohl vědet, zda posun zájmu určitým směrem negativně ovlivňuje jiné oblasti - například plnění dalších školních povinností, celkovou spolehlivost, důslednost apod. Pokud ano, potom by bylo vhodné se poradit s odbornikem - psychologem. Mají určité techniky, které ho naučí, aby pro své okolí byl trochu více přijatelný a meně vyvolával negativní reakci.
Pravděpodobně si vybere VŠ a budoucí povolání tak, aby své schopnosti rozvijel a nakonec uplatnil prakticky. Velká část problémů s okolím pominé, protože snad se bude pohybovat v prostředí obdobně smyšlejících a pro svůj obor zapálených kolegů.
S běžnou realitou života, se zajištěním běhu domacností, s jednáním na úřadech se nad také nějak vyrovná, případně za pomocí technik nacvičených od psychologů.
V každém případě bych to asi neřešila takto věřejně na fórech, to se asi nevyřeší
Ať se vám vede.
Offline
Já bych si takových lidí nevšímal. Nemám nic proti extrémně nadaným (v tomto případě ale nemám informace z první ruky, tak nemohu soudit), ale pokud to pokračuje tak, že se vysmívá kantorům, tak je to až ubohé.
Měli jsme takového podobného člověka na škole. Nikdy si ale nehonil triko tím, že by o přestávce počítal odmocniny a ochotně pomohl, když ho někdo požádal.
---
Jen taková poznámka pod skoro čarou
1) Umět počítat odmocniny z hlavy na x desetinných míst je asi tak užitečné jako (nenapadá mě nějaké alespoň vzdáleně zábavné zakončení). Člověk by měl mít kvalitní odhad (třeba vědět, že odmocnina z 30 000 je něco mezi 160 a 180), na vše ostatní máme kalkulačky nebo papír.
2) To, co dělá tvůj spolužák vůbec nemusí být geniální, stačí trocha googlení. Neříkám, že není opravdu geniální — takoví lidé ale v naprosto drtivé většině nevykazují známky extraverze jako chlapec z vaší třídy.
---
Mrkněte na dokument "The Boy With The Incredible Brain" — tam jsou géniové.
Offline
↑ halogan:
Ahoj, chtel bych se zeptat, zda nekde neni ten dokument, jak jsi zde uvedl s CZ titulky? Diky
Offline
↑ Batrachus:
sebechvala smrdi :), dost pravdepodobne zalezi na tom, co mas konkretne na mysli, jsi na zakladni/stredni/vysoke skole? jestli na prvnich dvou, tak na tom pravdepodobne neni nic zazracneho, ale nerad bych ti kazil iluze
Offline
↑ Batrachus:
Ak si génius, tak vyrátaš nejaké ťažké príklady veľmi rýchlo..Nejaké ti dám (ktoré zvládneš so SŠ) a keď dáš aspoň jeden do 4 hodín, si dobrý :P
Offline
Máme ostrouhlý trojuholník ABC. Uvažujme kružnicu zostrojenú nad priemerom BC so stredom O. Priesečníky tejto kružnice so stranami AB a AC označme M, N. Priesečník osí uhlov BAC a MON označme R. Uvažujme kružnice opísané trojuholníkom CNR a BMR. Dokáž, že tieto kružnice sa pretínajú okrem bodu R v bode, ktorý leží na strane trojuholníka BC. Ukáž, že je to zároveň priesečník strany BC s osou uhla BAC.
Offline