Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
zdravim, potrebuju se zeptat.. jak dosli k výsledku z tohoto příkladu ( na druhou je cislo ve spicate zavorce ) : 25a<5>b<4> . (b+3) - 30a<2>b . (b+3) = 5a<2>b . (b+3) . (5a<3>b<3> - 6) .. zítra píšeme písemku a tohle mi prostě nejde do hlavy.. díky moc
Offline
Teda ty jsi mi dal zabrat tim zapisem, je to ono?
Vzdy musis v tech dvou "cislech" najit, co maji spolecne. Pokud tam mas takto a , tak hledas nejmensi mocninu v tech jejich obou cislech. Takze napriklad v tom prvnim je a ve druhem , tak v obou se nachazi cislo . Stejne tak s . Dulezite je si vsimnout, kdyz tam mas v soucinu zavorky, jestli nejsou stejne. Ty se daji taky vytykat. Potom k samotnemu vytknuti, musis si vzdy rict, co ti zbyde, kdyz vytknes nejake cislo. Takze napriklad, kdyz mam a vytknu , tak do vytknute zavorky napisi , protoze . Uz to chapes?
Offline
Z výrazu sa vyberú pred zátvorku spoločné časti pred mínusom a za mínusom, zvyšok sa dá do zátvorky: