Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Matice zobrazeni je definovana takto:
| | |
( [T(v_1)]_B, [T(v_2)]_B, ...., [T(v_n)]_B )
| | |
* Kde B znaci bazi "kam jdes" (ty jdes z baze R^3 do baze R^3, takze B = baze R^3 v tvem pripade)
* [T(v_1)]_B - znaci souradnice obrazu bazoveho vektoru v_1 baze A ("odkud jdes") vuci bazi B
* ty znaky "|" naznacuji, ze [T(v_1)]_B umistujes do sloupcu
Pomohlo?
Offline
↑ Saturday:
No popravdě jsem to moc nepochopila. A jak to tedy bude v tomto případě?
Lineární zobrazení T: V4(R)->V2(R) zobrazí vektor x=(x1,x2,x3,x4) náležící V4(R) na
T(x)=(x1+x3+x4,
2x1-x2+x4)
Jaká tedy bude matice zobrazení v tomto případě?
Bude to
Mt=1 1 1
2 -1 1
???Děkuji
Offline
Ještě k tomu prvnímu příkladu:
Vezmu kanonickou bázi R^3, tj. vektory (1,0,0),(0,1,0),(0,0,1)
Zobrazeni T(x) mi z techto vektoru udela vektory: (1,0,3),(-2,2,3),(-1,1,5) a nyni jeste musim najit souradnice k danym vektorum vuci bazi R^3 (v mem prispevku jsem si pomohl oznacenim B), to je vsak jednoduche, protoze ty souradnice vektoru jsou primo dane vektory (to plati jen pro kanonickou bazi)
tedy naskladam vektory do sloupcu a mam matici zobrazeni:
1 -2 -1
0 2 1
3 3 5
zkus nyni zprava nejakym vektorem "y" vynasobit matici zobrazeni a uvidis, ze dostanes T(y)
omlouvam se, ale sam zrovna nestiham, tak snad i to malo pomuze
Offline
Stránky: 1