Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Prosím o pomoc - mám vyřešit tento příklad a absolutně nevím jak - sice řešení mám, ale nějak ho nechápu:-(. Pročetla jsem příspěvky, které tady k tomu jsou a pořád nic.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Celý postup chápu až po dosazení triviálního řešení do simpl. tabulky. Není mi absolutně jasné, jak se v řádku č. 5 objevily hodnoty 0, 1, -0,2, 1, -0,4, 0, 0. Pokud od řádku 1 odečtu 4násobek řádku 2, nemohou tu přeci v žádném případě tyto hodnoty vyjít.
Moc prosím o radu, byla jsem nemocná, nemohla jsem jít na přednášky a v pondělí mám zkoušku :-(
Děkuji za jakoukoliv pomoc
Offline
To jsem si taky myslela, ale to je nesmysl. U triviálního řešení je u Zmax 3x záporná hodnota. Abych našla optimální řešení, musím se zbavit záporných hodnot. A to přece tím, že upravuji první tři řádky. Tudíž při úpravě pátého řádku řádek šestý neznám :-(
Offline
Ty další řádky nespadly z jiné planety, vznikají ekvivalentními úpravami z řádků nad nimi, takže pokud víš, co děláš, nemusíš se jich bát.
To, co dělají v tom kroku je, že od prvního řádku odečtou takový násobek druhého, aby dostali na správném místě (ve sloupci x1, protože chtějí tuto proměnnou dostat do báze) nulu.
To můžou to dělat tak, že od 1.ř odečtou -násobek 2.ř. A nebo si všimou, že v nové tabulce ten 2. řádek už deseti podělili a aby si ušetřili trochu počítání, tak radši od 1.ř (staré tabulky) odečtou 4* 2.ř nové tabulky. Vyjde to úplně nastejno.
Offline