Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Řešíme třetí maturitní otázku a nemůžeme vyřešit tyto příklady. Budeme moc rádi, když nám někdo pomůžete.
1) x+ ay = 1
ax-3ay=2a+3, a = parametr
Ve výsledcích je uvedeno, že a= -3, tak to má kořen, ale tohle nám nějak nevychází.
2) x2 + 3ax – 2x + a + 2 = 0
to x2 má být x na druhou, co je u tohoto b, abychom mohli řešit diskriminant?
3) 2x - y = 8
ax + y = 10 a = parametr
Zjistěte pro která a bude řešení v I. kvadrantu x> 0 zaroven y>0 a ve IV. kvadrantu x>0 zaroven z<0 . Řešte graficky pro: a = -2 , a =1, a =4. Tak u tohohle zadání už vůbec nevíme, co dělat.
Díky za případnou pomoc.
Offline
↑ Maajaa.13:
Každý príklad patrí do vlastnej témy (pravidlá). Ak Ti ľudia začnú odpovedať na všetky otázky naraz, pochopíš prečo...
2. úloha:
Potrebuješ "b", teda číslo pri x. Neznáma x sa musí vyňať zo všetkých členov, v ktorých sa nachádza. Príslušná zátvorka bude hľadané .
Offline