Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Přemýšlím o tom, jaká je nejotevřenější oblast matematiky, tj. v jaké oblasti existuje nejvíce otevřených otázek, nejvíce prostoru pro další "bádání", apod. Nemáte na tuto problematiku prosím nějaký názor? Děkuji.
Je to sice "ošemetné", protože téměř v každé oblasti si mohou definovat nějaký "samoúčelný" pojem a mohu se snažit o něm dokázat všelicos, ale snad lze mou otázku nějak objektivně posoudit.
Offline
↑ check_drummer:
Take sa neda posudit
To je ozaj utopia co by si chcel.
Asi najotvorenejsia teoria PRE TEBA je ta co sam objavis... a tak nerobis historicke cvicenia z matematiky...aspon 80% podla programov universit a najma na zaciatku studia su velmi velmi stare teorie.
Alebo skor hladas co by ti ini poradili?
Offline
↑ vanok:
Spíš by mě zajímal názor odborníků - např. zda existuje oblast, o které se ví, že je buď málo probádaná nebo že má stále dost otevřených otázek, apod.
Offline
Offline
možes napr brať do uvahy všetky uhlohy čo sa nevyriešili napr kvadraturu kruhu a rozdelit ulohy do algebry, analyzy
Offline
↑ miso16211: kvadraturu kruhu nevyřeší nikdo nikdy nikde (v pojetí, ve kterém je chápána)
(dobří matematikové nechť mě nechytají za slovo za tento vtip)
Offline
nieč nie je nemožne, lebo aj to nemožne sa može obratiť v možne, čo vieš čo naozaj
Offline
Kdysi dávno jsem na googlu našel pdfko - který už samozřejmě nikdy nenajdu - kde se psalo o grupoidech. Psali tam něco ve smyslu, že se ta oblastu bude ještě hodně rozvíjet a aplikovat se všude možně atd... Ale nedokážu to nijak posoudit, možná někdo povolanější:)
Offline
↑ vanok:
Děkuji, již jsem o nich slyšel, ale ambice si na ně nedělám. :-)
Offline
miso16211 napsal(a):
nieč nie je nemožne, lebo aj to nemožne sa može obratiť v možne, čo vieš čo naozaj
Záleží, co považuješ za nemožné - zda vlastní konstrukci nebo důkaz, že to nelze provést.
Offline
↑ check_drummer:,
A este jedna pekne utopicka myslienka.
Treba zmenit sposob vyucovania.
Kazdy problem co sa uci a take co davaju na skuskach maju riesenie.
A ak by nejaky ucitel profesor daval problemy co nemaju riesenie... Ako by reagovali studenty?
Co myslis o tomto?
Offline
↑ vanok:
Ahoj.
Ja myslím, že ak sa niekto niečomu len priúča, začína sa učiť, zákonite musí prechádzať rôznymi etapami ...
Úlohy bez riešenia - prečo nie, ale dobre uvážiť, kedy.
Myslím, že také úlohy môžu pomôcť hlbšie pochopiť učivo - ale sám vidíš, kde študenti v chápaní sú...
Ani len základy, kde potom úlohy bez riešenia...
Maj sa pekne... :-)
Dana
Offline
↑ vanok:
Myskím, že student, který problematiku zná by odpověděl správně. Vlastně i dnes se dávají rovnice, které nemají řešení - a studenti si s nimi poradí - pokud jsou to příklady "ze šablony".
Offline
Ahoj ↑ check_drummer:,
Hovorit sa ze slavny matematik Halmos, robil prednasky co sa dali zrnut na jednu stranu za cely semester, jeho studenty len hladali riesenie na male velmi tazke otazky. .. Otazky bez odpovede.
Tvoja odpoved je zaujimava, ale vlastne v takom pristupe prof hlada len ci jeho posluchaci pochopili jeho vyucovanie.
Offline