Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Padlo tady na fóru pár slov o Pythagoriádě, tak jsem zavzpomínal, jak jsem řešil Pythagoriádu já, a našel jsem si zadání, které jsem řešil. Pamatuji si, že jsem ztratil jediný bod na téhle úloze:
Kolik koček je ve čtvercové místnosti, jestliže v každém jejím rohu sedí jedna kočka, proti každé z nich sedí tři kočky a na ocase každé z nich sedí jedna kočka?
Dokážete ji správně vyřešit? Já jsem ji dnes opět vyřešil špatně. :-)
Offline
Offline
↑ zdenek1:
Ano :-)
Offline
↑ Pavel Brožek:
Tu úlohu jsem někde viděla!
Takže E=4 :) Děkuji.
Jak ↑ zdenek1: přišel na 4 kočky nechápu, já jsem v místnosti napočítala koček víc :)
Offline
↑ janca361: v každym rohu sedí jedna, proti sobě má zbývající tři a na ocase si sedí sama. ale uměl bych najít i jiná řešení, s většími počty koček:)
Offline
Když píšete v LaTeXu, jaké používáte nastavení? Já píšu v a4wide a 10pt. Co se dovídám, lidé z mého okolí píší 11pt, což mi přijde už docela velké.
Mám taky rád balík fullpage, který mi sníží okraje, v kombinaci s 10pt písmem se mi toho na stránku vejde hromada. Nějak to ale koliduje s fancyhdr a já jsem línej použít místo toho geometry, takže to používám bez hlavičky.
Nebo jestli je nějaký obecný konsensus, tak to klidně přijmu.
Offline
↑ Stýv:
To jsem uměla taky, ale Evince se to nikdy nelíbilo :)))
↑ halogan:
LaTeX mimo forum? To by mě tu někdo mohl naučit používat :)
Offline
napsal(a):
WAIT! . . . before you launch into a “Let’s make that narrow page a bit
wider” frenzy, take a few seconds to think. As with most things in LATEX,
there is a good reason for the page layout to be as it is.
Sure, compared to your off-the-shelf MS Word page, it looks awfully
narrow. But take a look at your favourite book4 and count the number of
characters on a standard text line. You will find that there are no more than
about 66 characters on each line. Now do the same on your LATEX page. You
will find that there are also about 66 characters per line. Experience shows
that the reading gets difficult as soon as there are more characters on a
single line. This is because it is difficult for the eyes to move from the end
of one line to the start of the next one. This is also why newspapers are
typeset in multiple columns.
So if you increase the width of your body text, keep in mind that you
are making life difficult for the readers of your paper. But enough of the
cautioning, I promised to tell you how you do it . . .
nicméně na různý blbosti, který nemusí vypadat hezky (domácí úkoly apod.) si taky zrcadlo (kde jsem k tomu výrazu přišel??) zvětšuju.
písmo snad vždycky používám 12pt
Offline
↑ halogan:
Taky nastavuji větší okraje (a4wide), písmo většinou desítka, pokud toho není nějak málo. Žádné problémy s čtením těchto textů u sebe nepozoruji :-)
Offline
Navrhuji opustit tradiční seřazení ZŠ, SŠ, VŠ a seřazovat do tematických celků laděných do příběhu:
"S jakou pravděpodobnosti dohledá ve tmě otec 5. pár bot, pokud dojde domu včas za předpokladu, že i jeho zkušená manželka je doma poté, co vybojovala u letecké společnosti své zavazadlo, jelikož letadlu se včas nerozblikala kontrolka, protože kontrolor neodhalil vadný 18. měřicí přístroj".
Vydáme to v takovém formátu, aby se to nemuselo moc zdaňovat.
Nebo budu požadovat blikající tlačítko Hledat.
↑ Pavel Brožek:
kolega Hanzy řekl 4 nebo 8. Na můj udivený pohled (u 8) nakreslil krychli a kočku umístil do každého vrcholu.
Zdravím.
Offline
↑ halogan: ↑ Stýv:
Já se taky snažím držet cca 60–80 znaků na řádek. V našich diplomkách pak používáme \documentclass[12pt]{article}.
Offline
Když jsem si teď přečetl titulek na Novinkách „Pokles prodeje hudebních nosičů zrychlil“, napadlo mě, že je to vlastně tvrzení o třetí derivaci celkového počtu prodaných hudebních nosičů – říkají, že je záporná. Setkali jste se někdy ve zpravodajství se čtvrtou derivací něčeho? :-)
Offline
↑ Pavel Brožek:
:-) zpravodajství nečtu, neříkalo se něco v párku?. Ale pohledem na RSS jsem se domnívala, že virtuální plácek dnes byl napaden. Proč každý chce na VŠE?.
Zdravím :-)
Offline
Dělám úkoly do školy a padla na mě taková nálada. Denně tu řešíme problémy lidí, kteří studují stejný obor jako já -- alespoň z pohledu nestranných pozorovatelů. A když vidím, že nás pak hází do stejné škatulky, docela mi to nedělá dobře. Nejde tu o nějakou nadřazenost, spíš o absenci nějakého rozumného filtru na těch ostatních školách.
(Školu jsem si vybral dobrovolně a výběru nelituju, jen tahle věc mi trochu vadí.)
Zdá se mi, že studenti některých škol nemají vůbec žádnou ochotu prostudovat materiály, přemýšlet samostatně a jednat jako vysokoškoláci. Pak přemýšlím, zda je vůbec dobře, že podporuji to jejich studium pomocí tady na fóru.
Jdu si radši sázet úkoly.
Offline
↑ Ondřej:
povoláme Lukáše a uspořádáme tradiční prosincové plakání na rameně. Proklíkej také ze stejného tématu - jaké časy :-)
Kdo by vás házel do stejného pytle? I kdyby mne někdo přesvědčoval, že na PEF ČZU 90 % studujících si pořídilo knihu (alespoň jednu ze 6) a řeší své studijní problémy samostatně, tak tomu neuvěřím, bohužel. V případě vaši fakulty - přesně naopak.
Pak přemýšlím, zda je vůbec dobře, že podporuji to jejich studium pomocí tady na fóru.
kdo nám/vám braní nepodporovat témata s klasickým heslem "Vůbec nevím, jak na to" - a kdo nás/vás k tomu může donutit? Nikdo.
Nic, vaše kolegyně Hodná dcera mně pravě poslala a nařídila, abych hříbečky vykrajovala tence a nekřivě (to ovšem záleží na správném napětí ve smyku při rozvalování). Zdravím a příjemný zbytek soboty přeji (c).
Offline
↑↑ Stýv: ..... jen pozdní reakce. Profesorka, hned po tom, co jsem to u ní udělal opravdu s odřenýma ušima odešla do důchodu. No, ale prý by jsme si s tou novou nepomohli. Nicméně publikace i předmět se jmenovali "Základy kvantitativních metod v ekonomii". O dopředu známých studijních plánech se nám může jenom zdát. O těch závazných a realitě odpovídajících už vůbec. Jasně, je tam to slovíčko "kvantitativních", ale o základech, nebo o ekonomii nemohla být řeč. Takže přesný opak toho, co jsem očekával. Navíc paní prof. používala často opravdu jen "SVÉ" metody, které nikdo jiný z nám pomáhajících neznal (čvut, matfyz, doučování...).
Mějte se a ze současnosti - přeji Šťastný Nový rok.
Offline
Ještě jsem to pořádně nečetl, ale možná to bude zajímavé
http://www.guardian.co.uk/commentisfree … ype-threat
Offline
↑ Ondřej:
:-) za co zas agituji?
Všimni si toho závěru - vy nám vytvořte podmínky a my vám ukážeme, že máme stejné schopnosti jako vy. Buď ať dokazuji bez podmínek, nebo ať netvrdí, že jsou stejné schopnosti. Nejsou a nejsou.
Samozřejmě, nemám výhrady ke vzdělání žen, ale ta ženská drzost a neochota uznat své postavení ve společnosti, to je pobuřující. Ale tak tento můj názor není žádná novinka :-)
Offline
To jste věděli, že za pomocí TikZ si můžete v LaTeXu vygenerovat vzor pro papírovou skládanku dvanáctistěnu?
Strana 292 — http://math.mit.edu/~dspivak/files/pgfmanual.pdf
Na co člověk nenarazí...
Offline
Další čtení, tentokrát Harshad čísla, neznal jsem
http://ideesfixes.blogspot.com/2012/01/ … orial.html
Offline
↑ halogan:
Jo, hezké, četl jsem. Akorát by mě zajímalo, co myslel těmi „běžnými nástroji”, protože já jsem zjistil odpověď s pomocí softwaru, který mám předinstalovaný v počítači :-). (Asi 10řádkový program v Pythonu…)
Offline
Další četba populárně naučných článků.
http://www.fastcompany.com/1810522/mits … -mri-scans
Offline