Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj, prosím Vás o radu nebo spíše o nápad. Potřebuji vymyslet "motivaci" k tématu zlomky - Kde se mohou žáci se zlomky setkat? K čemu je budou potřebovat a typické i netradiční praktické příklady.
A na jakém konkrétním příkladu z reálného života je možné názorně ukázat násobení zlomků?
Prosím Vás o nápady už si nevím rady...Předem dík
Offline
↑ Janula.a:Nějaké myšlenky pošlu na tvůj mejl. :-)
Offline
↑ Janula.a:
já si třeba často představím zlomky jako čas.. na hodinách - půl hodiny je jedna polovina.. na hodinách se to docela dobře dělí na jednotlivé části(zlomky) a je to poměrně názorně vidět
násobění asi na hodinách těžko předvádět
to násobění mě napadá na něčem co se dá dělit.. jablíčko... máš ho 1/3 a vynásobíš to 1/2 a tak 1/3 rozpůlíš a ve výsledku to je 1/6..
:-)
Offline
↑ nikito:
Petr dal Ládovi 3/8 ze 72 aut a Kubovi dal 4/9 ze 72 aut
Dohromady dal oběma 3/8+4/9 aut z 72 aut
Zbylo mu tedy: 72-72(3/8+4/9) sečteme tu závorku a dostaneme:
převedeme na společného jmenovatele tj: číslo 72 (8*9)
dosadíme do rovnice výše a dostaneme:
Petrovi zůstalo 13 aut.
Můžeme to řešit itakto:
Vypočítáme 3/8 ze 72 tj:
tolik aut dal Petr Ládovi
Vypočítáme 4/9 ze 72 tj:
tolik aut dal Petr Kubovi
Zůstalo mu tedy:
Offline
↑ Janula.a:
Při vaření.
Během úklidu (uspořádání).
Dříve zmíněný čas.
Při dělení jídla/čehokoliv mezi více lidí.
Peníze, procenta.
Offline