Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ xstudentíkx:
Goniometrické funkcie sme brali v 9. ročníku niečo pred monitorom (testovaním).
Offline
↑↑ ((:-)):
U nás se to teda neučí, tak Slováci jsou napřed :), ale zase v něčem možná pozadu.
↑↑ alofokolo:
My máme z roku 2005 a taky né, je pravda že ve Scio to není, takže nejspíš se to na ZŠ u nás neučí. My funkce budem brát, takže mám u SCIO drobnou nevýhodu, kdyby učitel neřešil 2 měsíce opakování, tak už to mohlo být :).
↑↑ Praha505:
Děkuji, zkusím to tam schválně dát ;)
Offline
↑ Praha505:
Neviem, u nás sa profesorka k ním nevyjadruje, ak na ne aj narazíme vždy povie, že toto je kvadratická rovnica a tie sme ešte nemali. Ale tuším, že raz povedala, že budú na začiatku 2. ročníka, tak sa necháme prekvapiť :D. Nakoniec to bude záverečné učivo. Ale všeobecne si myslím, že u Vás sa berie ohľad na matiku dôkladnejšie ako u nás, takže sa nečudujem, že ich máte už v 1. ročníku ;).
Offline
↑↑ ((:-)):
Kvadratické rovnice nejsou v ČR povinným učivem základních škol a většina učitelů se k nim opravdu nedostane - záleží samozřejmě na tom, jak nadané mají žáky. A když už je stihnou, tak obvykle až koncem roku, tedy až po přijímacích zkouškách na SŠ. Nicméně rozklad na součin pomocí Vietových vzorců se učí dříve než obecný vzorec pro nalezení kořenů kvadratické rovnice. Není proto nepravděpodobné, že na některých gymnáziích apod. mohou počítat s tím, že uchazeči Vietovy vzorce znají.
A také je rozdíl mezi ZŠ a osmiletým gymnáziem. V druhém pololetí kvarty jsme kvadratické rovnice probírali, i když se pak později opakují. A výše zmíněné goniometrické funkce jsme také brali ještě na nižším stupni gymnázia. Ale opět, záleží to na konkrétní škole a jejím studijním plánu.
Offline
Zdravím vás,
úloha je z Bělouna, z kapitoly "Úprava algebraických výrazů" a celé zadání je: "zjistěte, zda číslo 0,5 je řešením rovnice: .
Nalevo od úlohy je vyřešený příklad 2, ve kterém je uveden postup ověřování hodnot výrazu pro konkrétní x (dosazování). Mně na všech školách (a hlavně doma) pořad opakovali, že mám pozorně číst zadání: ↑↑ EliškaSouhradová:. Omluva za rušení debaty.
Offline