Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý den,
brácha dostal ve 3.třídě toto zadání a nikdo doma tomu moc nerozumíme a učitelka jim to ani pořádně nevysvětlila a v učebnici nic nemají ...
Mají narýsovat toto:
kolmice c/d, k/l, r/s , /MN/=6 cm /OP/= 4 cm 5mm
Může nám to někdo prosím načrtnout nebo alespoň vysvětlit, o co vlastně jde a jak postupovat?
Chápu, že tam mají být 3 kolmice, ale už nevím, v jakém pořadí je popsat a kam je přesně zařadit - i tvar by prý měl být obdelník, ale ty rozměry mi nato moc nesedí ...
Děkuji
Offline
↑ Spartak20:
Není to zadání nějak vysvětleno? To co tady je se může interpretovat jakkoli. Nebo co probírají?
Offline
↑ Honzc:
Právě, že vůbec není :( a začali prý probírat geometrii, nic víc jim prý neřekla a ani to nemají v učebnici (z té prý berou pouze příklady a slovní úlohy) ...
Pokud tě napadá více řešení, prosím načrtni je sem ... brácha je udělá oba a dá učitelce vybrat - hlavně jim to pak musí lépe vysvětlit, protože tohle je neslýchané...
ps: takhle to má zapsané v sešitě - myslíš, že to jsou třeba 2 příklady? že jejich zadání spojila k sobě?
Offline
↑ Spartak20:
Už nemám čas, tak jenom slovně.
Narýsoval bych kolné přímky c,d. Jjejich průsečík bych označil M. Od tohoto bodu bych udělal (naměřil) 6 cm. V polovině úsečky MN bych udělal kolmici na c a označil ji r.
Z bodu M bych udělal kružnici o poloměru 4.5 cm. Kde protne r je bod O.
V tomto bodě bych udělal kolmici na r a označil ji s. Udělal bych polopřímku z M přes O kde protne d by byl bod P. Bodem P bych vedl kolmici na d a označil k. V bodě M bych udělal kolmici na c a označil ji l. Průsečík k,l je bod R. Obdélník je MNPR.
Snad jsem to z hlavy nespletl.
Offline
↑ Honzc:
Díky, ale on tohle ve 3.třídě nepochopí... až budeš mít čas, zkus to nějak načrtnout a když nebudeš, tak se nic neděje ...
Zdá se mi to ale nějak zbytečně složité pro 3.třídu!!! Jestli to nakonec nebudou 2 příklady v jednom... každopádně díky ;) zkusíme to :)
Offline
↑ Spartak20:
Tady jak si to představuji.
Postupně kroky 1.-4. - viz. obrázek
Offline
↑ Honzc:↑ Honzc:↑ Honzc:
Přesně takhle jsme to včera udělali a dnes brácha přišel s tím, že prý spojil dvě zadání do jednoho ... Přesně to jsme si včera mysleli - tak ho hned chudáka mamka seřvala, že musí ve škole dávat větší pozor ...
Každopádně za vše děkuji :) hlavně za to, že sis s tím dal takovou práci ....
Měj se krásně a ahooj
Offline