Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Jelena edit: obdobně jde o prezentovanou úlohu ke splnění studijních předpokladu.
ahoj, nevíte prosím někdo, jak na to? děkuju
Najděte všechna komplexní čísla a, b, pro která má rovnice
x4 + 4x3 + 6x2 + ax + b = 0
v oboru komplexních čísel jen reálné kořeny.
Offline
Ahoj. Ak sú tie korene , tak
a
.
Vypočítaj a použi Cauchyho nerovnosť.
Pravdepodobne sa to dá aj nejakou analytickou metódou, to už neviem, ale zaujímalo by ma to tiež...
Offline
↑ BakyX:
Pekne riesenie: ja by som len v ramci strednej skoly navrhol pouzit AK nerovnost pre - ta by mohla byt stravitelnejsia.
Ked uz ale vieme tvoje riesenie, tak sa da trochu zjednodusit. Najprv urobme substituciu
a dostaneme rovnicu,
kde a
teraz tym istym postupom ako navrhujes dostaneme
a kedze to maju byt realne cisla, tak to uz bez nejakych velkych uvah vidiet, ze musia byt vsetky nulove a teda, cize
a
.
PS: to, ze ta substitucia moze pomoct sa da hadat aj z toho, ze koeficienty 1,4,6,.. su z binomickej vety pre mocninu 4.
Offline
↑ Rumburak: děkuju všem za návrhy, ale vůbec z toho nejsem moudrá :( těm dílčím krokům vůbec nerozumim...
Offline
↑ teriberi:
zdravím,
již v minulém Tvém tématu (také prezentovaná úloha) jsem se ptala na materiály, ze kterých se připravujete. Po obdržení řešení Ty jsi jen téma zafajfkla a teď opět jen hlásíš, že vůbec nerozumíš. Jaký efekt má takové studium?
Pozměním název tématu, přesunu do zajímavých pro SŠ (jelikož může posloužit pro přípravu), ale snaž se trochu a přidávej něco vlastního (minimálně zkus provést rozbor úlohy + návodné materiály pohledat) nebo komentuj, kterému kroku jsi nerozuměla. Děkuji.
Offline
↑ jelena: jsem na SŠ, vim, že je to blbý psát, ze tomu nerozumim, ale nevim co nám dělat, kdyz učitel to po nás vyžaduje a mě s tim nemá kdo jinej pomoc a vysvětlit :(
Offline
↑ teriberi:
není bl* psát, že něčemu nerozumím, ale je bl* studovat bez materiálů (nebo nerozumím, jak studujete). Učitel nemůže vyžadovat jen tak, že si vzpomene. Ale to bych zde lamentovala dlouho.
Dle mého zdroje nejsou to SŠ úlohy, ale úlohy z předmětu "Úlohy matematické olympiády" pro přípravu budoucích VŠ učitelů. Vy jste speciálně zaměřena SŠ, že používáte stejný soubor úloh? Ale to mi také může být jedno :-)
Pokud jde o tuto konkrétní úlohu, kolega Rumburak ↑ v příspěvku 4: využívá zápis Viet. vzorců pro polynom 4. stupně, obdobně jako kolega ↑ BakyX: ve vylepšení kolegy ↑ Brano:.
Tak zde v tomto směru pokračuj s kolegy debatu.
------------------------------
Hrubě reklamní OT: navazuji na předchozí povídání z tématu stejné autorky. K vystavě mám připraveno povídání v ruštině (pro své studující v kurzech RJ), tedy pokud by někdo měl zájem vidět v Opavě výstavu s ruským vyprávěním, tak mi dejte vědět. Ideální jsou neděle - mám čas a vstup je zdarma :-)
Offline
↑ BakyX:
Ahoj, mohl bys prosím svou myšlenku rozvést? Na jaký výraz použijeme Cauchyovu nerovnost a čeho tím docílíme? Děkuji.
Offline
↑ BakyX:
Děkuji, takže myšlenka je taková, že za předpokladu reálnosti kořenů jsme odvodili, že musí být všechny totožné, že? (A na základě toho už a,b snadno určíme.) Pěkné, ale trošku mě to zklamalo - to je celkem náhoda, že jsou kořeny stejné...
Offline
↑ check_drummer:
Keby neboli, tak by to bola priťažká úloha...Preto treba predpokladať, že je ľahšia...Pri iných koeficientoch by sa to dalo nejako rozumne riešiť ?
Offline
Poznamka
Je aj riesenie inspirovane grafom danej funkcie.
( ide o konjekturu ktoru treba overit presnejsie dokazom)
Dana rovnica sa da napisat vo forme
1)Terme ak je nulovy da 4 identicke realne riesenia
2)Ak nie moze posunut graf "hore" co anuluje spolocny bod z osou x, a tiez realne riesenia danej rovnice.
3)Ak ho posunie "dole" to da presne dva priesecniky (co da 2 realne korene) z osou x, a tak ine 2 korene budu komplexne.
Konkluzia : jedina prva situacia vyhovuje.
Offline
Stránky: 1