Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Offline
Zdravím v tématu,
↑ Peterslovak: děkuji za odkaz na možnost kontroly, ale není to asi nejvhodnější cesta pro SŠ rovnou zadávat do takových nástrojů, navíc kolega se dotazuje na postup.
Materiál lze najít např. zde. Potom je dobré jmenovatele jednotlivých zlomků upravit tak, aby dal najit společný jmenovatel všech zlomků.
Dalším krokem je převedení všech zlomků nalevo a úprava na společný jmenovatel. Napravo je 0. Zapíšeme podmínku, podle které zlomek je nulový a úlohu dořešíme.
Věřím, že spolu úlohu dokonzultujete, děkuji.
Offline
↑ mordok:
Ne tak rozsáhlé rovnice s neznámou v jmenovateli Tobě jdou? Např. jen:
Pokud ano, tak postup je obdobný - viz popis ↑ příspěvek 3:
-----------------------------------------------------------------------
Rovnici:
upravím jmenovatele vytykáním, abych našla potom společný jmenovatel:
Odsud společný jmenovatel je .
Teď mám 2 možnosti: buď (1) za podmínky, že společný jmenovatel není 0, vynásobím celou rovnici jmenovatelem.
Nebo (2) lepší je si zvyknout převádět rovnici na "anulovaný tvar" - napravo 0, tedy:.
a upravit na společný jmenovatel.
Kterou metodu používáte ve škole? A zatím jsi všemu rozuměl? Děkuji.
Offline
Dekuju moc za vysvetleni konecne to chapu mi jsme to jeste neprobirali ve skole jenom doma to lustim ze studijnich materilu a podle toho se to nenaucim to vytykaní je dobry dekuju
Offline
Stránky: 1