Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahojte,
poprosil by som o pomoc s dôkazom vlastností pre: 

Musím dokázať rekurentným vzťahom, že
pre 
Na francúzskej matematike to to riešime tak, že dokážeme, že to platí pre 
potom sa cez úpravy sústavy nerovníc snažíme dostať k tomuto: (Tým, že ten stredný výraz upravíme tak, aby sme ho mohli zameniť pomocou
. 
Len fakt mi to nejde poupravovať do tvaru, kde by som mohol využiť tú rekurentnú rovnosť. :(
Ďakujem.
Ahoj,
Co je to francuzka matematika?
↑ vanok: To je matematika vo francouzštine :D, samozrejme, že matematika je stále to isté v každom jazyku, ale formálne zápisy sú trochu iné... aj trochu iné metódy dokazovania a podobne...
Ok.
Et où tu dois faire les math en français?
Vous avez un cours comme ça?
Quel est le texte complet de ton exercice?
↑ vanok: Oui, il faut aussi argumenter en francais, je ne sais pas comment raisonner par reccurence que cette propriete est héreditaire pour
:D
↑ gadgetka: Oh ďakujem, no to by sme sa dostali asi k tomu, že pre aké hodnoty
to platí, ale ja musím cez tú rekurenciu dokázať, že tá vlastnosť je dedičná, čiže ju mám aj
člen :(
Pour ton étude tu peux aussi utiliser la fonction f: x--> 1/2(x+ 2/x) definie sur
à valeurs dans
.
Tu étudie où ?
Édit: teraz vidim ze to bola vlastne tvoja prva otazka.
Tu peux donner ici le tableau de variations de f.
↑ vanok: Oui je sais, je suis maintenant sur 3eme etape... mais je pense que j´ai trouvé la reponse... parce que si
alors les valeurs des termes de cette suite recurente ne depasse pas jamais les valeurs de cette intervale. D´aprés ce que j´ai calculé dans 2.
Il suffit voir que
Puis grâce à la question 2, (obtenue de 1, via de variations)
prouver q3 est presque automatique.
Il est alors unutile de reprendre la démo. comme tu l,as voulu le faire, mais par contre il est indispensable utiliser les questions précédantes.
Remarque: ton exercice est fait de sorte, que tu doit montrer qu'il s'agit d'une suite monotone bornée et donc convergeante....