Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý deň, vedel by niekto ako na to? ďakujem
Graf funkcie f : y = x + 8/x – 4 pretína súradnicové osi v bodoch A a B. Určte vzdialenosť bodov
A a B. Výsledok uveďte s presnosťou na dve desatinné miesta.
Offline
Máte určitě správné zadání? Ta funkce vůbec souřadnicové osy neprotne.
EDIT: Jestli to zadání je (x + 8)/(x - 4), poprosil bych o opravu, je to matoucí...
Offline
V jakem bode protina funkce osu X a osu Y?
Vyuzij analytiku, vzdalenost 2 bodu ( pythagorova veta )
Wolfram
Offline
A↑ Katarina99: Ahoj,
Takže máš funkciu
Ak chceš nájsť bod, kde pretína osu y, tak vieš, že ten bod bude mať súradnicu x=0
dosadíš si to do funkcie a vyjde ti Čiže súradnice priesečníku s osou Y
potom, keď hľadáš priesečník s osou x tak hľadáš také x, aby platilo, že vtedy keď
z čoho
priesečník s osou y je X
a teraz využiješ pytagorovu vetu.
Snáď ti to pomôže.
Offline
↑ coolcake:
tiež som to takto podobne počítala, ale môj výsledok mi tak či tak nesedí so správnym výsledkom
Offline
↑ Katarina99:
ještě jednou k pravidlům - máš napsat svůj postup. Pokud jsi došla až k výsledku - tak co máš Ty (včetně postupu) a co je ve výsledku. Úloha je z maturity 2009, klíč obsahuje 2 výsledky (pro různá zadání) - co nesedí? Děkuji.
Offline
↑ coolcake:
Ano, podle mě to pomůže, ale nebylo by lepší tazatele navést k výsledku? Docela si mu ulehčil práci...
↑ Katarina99:
Hoď sem svůj postup, ať ostatní vědí, v čem chybuješ. Jinak si ani nedal najevo, s čím si chtěl pomoct.
Předpokladám, že ovládáš funkce, jinak bys tuto úlohu nedal.
Zkoušel si aspoň vyčíst nulove body z grafu? ( Geogebra či Cabrigeo ...)
Offline
↑ cutrongxoay: Ahoj, no možno niekedy hej, ale ľudia čo sa matematike nevenujú viac tak nevidia tie súvislosti. Keď im to raz modelovo polopatisticky vysvetlíš tak budú nabudúce vedieť a môžu si to vyskúšať. Proste som mu/jej chcel šetriť čas. Ak sa o matematiku zaujíma tak si to môže skúšať na hocijakej funkcii.
Mám takú skúsenosť, že mi matematikári nikdy nevedeli takto stručne jednoducho nič vysvetliť na gymnáziu a potom som zbytočne tápal, čiže sa snažím byť opakom, aj keď uznávam, že to nie vždy musí byť prospešné.
Offline
↑ coolcake:
Zdravím,
to je dlouhodobá debata (až místní folklór) - ohledně "poskytovat/neposkytovat" hotová řešení. Jedním z hlavních podnětů, že jsme si to dali do doporučení pro odpověď, že fórum bývá až zneužíváno pro získání bezpracných řešení a bodů za písemky. Přičemž autor řešení určitě postupuje v dobré víře, že pomáhá.
Není to tak - kdo chce spolupracovat, po upozornění obvykle spolupracuje a výsledky se dostaví.
Proste som mu/jej chcel šetriť čas.
:-) není důvod. Má běžné školní (pracovní, domácí) povinnosti, jako každý z nás. A za většinu z nás nikdo nic neudělá. Hotových řešení je dnes již hodně, pochybuji, že by autorce se nepodařilo něco najít. Navíc, autorka tématu si ani nedá práci témata řádným způsobem ukončit.
Pravda je, že pro Tebe, jako pro člověka se zájmem o matematiku, má smysl zpracovávat a prezentovat kompletní řešení - touto cestou si sám uvědomíš některé drobnosti k dostudování, nejasné momenty apod. Máme zde možnost zpracovávat vzorová řešení na MatWiki- pokud je zájem.
Věřím, že k debatě o poskytování komplet řešení je všechno jasné. Děkuji.
Offline