Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím Vás na foru, :-)
protože se tady pohybuje dost kantorů, ale i žáků a studentů. posílám článek : " Školství ztrácí to nejúčinnější, přízeň učitele " .
S tímto 100% souhlasím, bohužel :-(
http://www.ucitelskyzpravodaj.cz/aktual … fault.aspx
Offline
Ivana napsal(a):
se tady pohybuje dost kantorů, ale i žáků a studentů
A také sem občas zabloudí i rodič žáka a studentky - hezký pozdrav :-)
Ivano, a není opravdu nejlepší rozumná cesta přes rodiče? - máme s učiteli společný zájem - potřebujeme, aby naše dítě bylo řádně vzděláváno, ale také moc potřebujeme, aby školní den prožívalo v pohodě. Nebo jsem velký idealista?
Opravdu nevěřím tomu, že nějký úředník má větší zájem a vetší pochopení, než samotný rodič.
Moc bych Tobě přala, aby jsi mohla také být v pohodě a v klidu při práci, kterou máš skutečně moc a moc rada a kterou odvádiš velmi zodpovědně.
Offline
↑ jelena: Zdravím :-) i za Zdeňka a pozdravujeme i Tvého Zdeňka :-)
..no, k tomu článku , ono je pravdou to, že současný úředník ,sedící někde na ministerstvu, skutečně neví , co se děje v jeho rezortu mezi obyčejnými lidmi.. vždytˇmnozí z nich nikdy neučili a myslím, že by po týdnu kantořiny rychle utekli zase ke svým stolům a tabulkám a pěkně v klidu kanceláře zase vymysleli pár ptákovin , jen aby za nimi byla " práce ". A kantor ? Ten bude vrtět hlavou a se svědomitostí sobě vlastní, pokud teda je to opravdu kantor, se bude snažit, aby navršené úkoly zvládnul a zase to bude k ničemu a tak pořád dokola...
Samozřejmě, že je ideální , když rodič má se školou společný zájem , vždyť jde o jeho dítě, že ? :-)
Další věc je ta, že žáci mají např. v 9.roč. 32 hodin týdně .. , což je docela slušná dávka hodin . Takový žák má společensko vědní semináře, zeměpisné semináře, přírodopisné semináře a další pseudosemináře na úkor matematiky a jazyka rodného , proč ?
Zkrátka a dobře: Naše školství už není to, co bývalo :-(
Ale abych nekončila tak pesimisticky,.. je to práce těžká a náročná a když se některá hodina podaří a žáci porozumí, tak je to přesně to, co kantora pohladí a nahodí motor opět do další práce ... učit.. (ne vyplňovat kolonky, ale skutečně vzdělávat. ) :-)
Offline
Co se týče formalismu ve školství, musím souhlasit. Viděl jsem ŠVP naší školy a přišlo mi to k smíchu - jen škoda, že je to oficiální dokument. Nemyslím si, že by kdo kdy dokázal učit přesně tak, aby rozvíjel právě ony klíčové kompetence. Je to jen snůška klišé.
Jeden můj kolega (dalo by se říct bývalý podřízený :-) ) o tom našem napsal poměrně výstižný článek:
http://www.volny.cz/martin_slavik/olin/svp.doc
(čísla stran už asi neplatí, od té doby se měnil)
Offline
↑ Ivana:
mas pravdu, doufejme ze precijen jeste zbyva dost tech kantoru co sve povolani vykonavaji s laskou, ale kdyz jsme u toho mam pocit ze vetsina z nich jsou prave matematici, nebo pak fyzici,chemici, biologove ..lide co se museli sami prokousat slozitou latkou a presto ze meli po jejim zvladnuti i jine moznosti, zvitezilo presvedceni a sli ucit....u takovych tech pseudoved, kterych bohuzel pribyva dotycny vzdy volil cestu nejmensiho odporu, navic na trhu prace by se svymi vedomostmi neobstal, jit tedy potapet ceske skolstvi a jeste za penize to je prece idealni volba
Offline