Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Pozdravujem,
Ako je mozne, ze jednoduche vlasnosti, potrebuju dlhe diskuzie?
Ako na priklad tu
http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=80803
Offline
↑ vlado_bb:,
Alebo aj chcet riesit cvicenia o neznamych pojmoch.
Offline
↑ vlado_bb:
Ano, zda sa mi, ako sa hovori sme na tej istej vlnovej dlzky.
Ale nerozumiem preco, ked dame indikacie na slusne riesenie, pytajuci skoro nikdy to nevyuziju a nam nenapisu take riesenie.
Ako keby len cakali na riesenie ktore sa da odpisat...
Offline
↑ vanok:Mna skor hneva, ked tu niekto da pekny navod a potom sem zrazu niekto vlozi hotove riesenie. Od isteho casu davam za taketo konanie znizenie reputacie. Mozno ze aj pytajuci sa si to uz vsimli a ani sa nenamahaju navod vyuzit a cakaju, ze niekto sa bude chciet predviest, ako brilantne dokaze napisat parametricku rovnicu priamky do posledneho detailu.
Offline
↑ vlado_bb:
:-)
Moderátori by to mali mazať, ale je im to fuk.
Ak by to sem - tam spravili, exhibicionisti by buď zmizli, alebo skúsili pomáhať...
Ale sú na svete aj horšie veci.
Offline
misaH napsal(a):
↑ vlado_bb:Moderátori by to mali mazať
ale fuj pokiaľ to je odpoveď na otázku a je pravdivá tak mazanie je svinstvo
Offline
Pozdravujem,
Moja povodna otazka je, ze niekedy mozme byt prekvapeni, tym, ze o evidentnych veciach sa diskutuje, ze bez toho aby to bolo ucinne.
Je to skor konstatacia.
Ake moze byt riesenie na take situacie, ak vobec existuje.
Offline
↑ jarrro:
Jasné. To je tvoj názor, na ktorý máš právo. Debaty sa tu o tom čo chvíľa vedú, ale (samozrejme) nevedú nikam.
Ja by som na tvoj názor "ale fuj" nepovedala nikdy.
Byk7:
Prečo nehlásim? Nepovieš mi, načo mám čokoľvek hlásiť? Nie raz ste ma kolektívne odignorovali, už ma to nebaví.
Len by ma zaujímalo, načo sú naformulované pravidlá, keď niet toho, kto by dbal na ich dodržiavanie.
Takže tak.
Offline
↑ vanok:
Ahoj, vanok.
Zadávatelia neočakávajú pomoc v podobe návodov, ale kompletné riešenia.
Exhibicionistický raj.
Myslím, že príčinou môže byť aj to, že zadávatelia obyčajne nedávajú vedieť, čo a na akej úrovni vedia. Napíšu zadanie a čakajú.
Moderátorom je to jedno a vždy sa nejaký exhibicionista nájde, ktorý to celé zo seba vyklopí. Podľa správnosti by sa mali zadania bez náznaku vlastného prístupu ignorovať alebo priamo mazať.
...
Je to o ničom, úplne zbytočné tu o tom strácať čas.
Offline
Ahoj ↑ misaH:,
Na stastie sa z casu na cas objavia vynimky.
Asi je pravda: ze trpezlivost moze priniest ruze. ( opravene ludove porekadlo)
Offline
Ahoj,
moderátorská vsuvka:
Offline
Hanis napsal(a):
Jak jsou na tom budoucí učitelé?
Myslim, ze aspon ciastocne sa mozem vyjadrit prave k tejto otazke. Kazdorocne sa stretavam na prednaskach, cviceniach a skuskach s priblizne 20 buducimi ucitelmi matematiky na zakladnych a strednych skolach. Z nich obvykle dvaja az traja veciam rozumeju a podla mna ich dokonca matematika zaujima. Styria az piati sa sami realne zhodnotia a odidu bez toho, ze by sa vobec pokusili ist na skusku a asi tak rovnaky pocet na skusku ide a neurobi ju. Neurobi ju asi takym sposobom, ze zo sto moznych bodov za semester ziska okolo 10. Pri tychto su obvykle neuveritelne problemy s upravou vyrazov, casto aj so scitovanim zlomkov, rovnost je casta, rovnost pouzivaju uplne vzdy. Podobnym virusom linearnosti su v podstate postihnute vsetky ich upravy. Opakujem, ze ide o studentov, ktori isli dobrovolne studovat ucitelstvo matematiky. Ale dobre, ako som uz povedal, tito odidu, ci uz sami alebo z donutenia. Zostava priblizne 10 studentov, ktorych matematika ani trochu nezaujima, ale dokazu sa naucit iste postupy. Vedia najst (uplne standartne) limity, derivacie, integraly, vedia vyriesit jednoduche stredoskolske ulohy. S menej standartnymi situaciami, ako je napriklad nejaka nespojitost alebo nediferencovatelnost, si obvykle nevedia poradit. Opieraju sa iba o naucene vzorceky a podstatu pojmov, ktore pouzivaju, nechapu. Typickym prikladom je funkcia pre a pre , ktorej derivaciu zapisuju takto: pre a pre . Lebo 9 je predsa konstanta. Ale pretoze na vacsine skusok sa skusajuci ako tak uspokoji s tym, ze "aspon nieco vedia", tak so znamkami D a E akosi prelezu. Do hlbky ale nerozumeju nicomu.
Offline
Teraz jedna vseobecna uvaha, preco je stav az takyto zly. Mozem sa samozrejme mylit, ale uz dlho uvazujem, preco je pre take mnozstvo studentov jednoduchsie ucit sa naspamat mnozstvo jednotlivosti, ako pochopit nejaky princip. Podla mna je tento ich pristup (naucim sa "priklady" ale kaslem na "teoriu") jednak ovela pracnejsi, jednak deformuje matematiku na mimoriadne odpornu vedu. Ak by som sa jej mal venovat tymto sposobom, veru o nu ani nezavadim. Do isteho casu som si myslel, ze uvahy potrebne na pochopenie pojmov ako limita, spojitost, sucet nekonecneho radu, atd, su v podstate pristupne kazdemu dusevne zdravemu cloveku. (Ze ho nemusia zaujimat, je uz ina vec.) Skusenosti mi ale ukazuju, ze je velke mnozstvo studentov, ktori by ich mozno aj uprimne radi pochopili - ale nedokazu to. Je to takmer ako fyziologicka neschopnost osvojit si niektore myslienky. Nieco podobne ako keby som napriklad ja uprimne a z celeho srdca chcel spievat v opere. Mozem mat snahu a volu aku len chcem - neprijmu ma tam.
PRECO TO TAK JE??? Moja hypoteza je takato: Na to, aby som sa naucil pocitat konkretne (jednoduche) limity, mi staci FRAGMENTOVANY cas. Tri minuty na jednu limitu, potom napisem sms. Pat minut na dalsiu limitu, potom pozriem na facebook. Dve minuty na dalsiu limitu, potom pozriem, ci mi uz prisla odpoved na tu prvu sms.
Na to, aby som pochopil, co je limita postupnosti, potrebujem 15 minut. Lenze tych 15 minut musi byt NEFRAGMENTOVANYCH. Skratka musim suvisle a nerusene mysliet iba na jednu vec. A obavam sa, ze cely nas zivot, vratane skolskeho systemu, takuto schopnost na kazdom kroku potlaca. Vsimnite si vysielanie v rozhlase alebo televizii, obzvlast napriklad ranne rozhlasove vysielanie - kratke ulomky roznorodych informacii. Ucitelia v skole su tiez nabadani menit cinnost deti v pomerne kratkych intervaloch, lebo dieta sa vraj nedokaze sustredit dlhsie ako par minut. Dobre, mozno aj, ale nie je prave to dovod, aby ich skola cielene schopnosti sustredit sa ucila? A potom - mam silny pocit, ze ZAUJATE dieta sa dokaze na jednu vec sustredit velmi dlho.
Ked teda pride na vysoku skolu student, na ktoreho posobila 13 rokov skola a 17 rokov cely okolity svet v tom duchu, ze po dvoch troch minutach uz treba robit nieco ine, nemozeme sa cudovat, ze chciet od neho aby si teraz na polhodinu sadol, odlozil mobil a notebook a sustredene rozmyslal nad suvisom limity a spojitosti, je nieco podobne ako keby sme od neho chceli nech uz konecne zacne lietat.
Offline
↑ vlado_bb:ahoj. to je pravda tiež neviem dlho sa sústrediť na vec kde treba rozmýšľať. 15 minút je extrém ale po viac ako polhodine až hodine musím začať robiť niečo menej rozmýšľajúce
čo sa týka mazania tak mi to príde ako cenzúra a postihovanie slušných ľudí predsa len na napísanie príspevku zaberie užívateľovi nejaký čas a ten mu nikto nevie vrátiť
niekto má trpezlivosť 10 krát napísať prakticky to isté a niekto to radšej napíše celé raz
kto to chce pochopiť tak sa aj po úplnej odpovedi spýta prečo je to tak prípadne poďakuj, že to pochopil kto nechce tak nepochopí ani iba s návodmi
iná kapitola je miešanie spôsobu komunikácie s autorom témy keď prvých 5 odpovedí je návodných a niekto v šiestej dá komplet riešenie je to prinjamenšom trošku divné, ale určite by som to nemazal keď tak skryl (hide)
keď už mazať tak také príspevky (odpovede) čo nie sú pravdivé resp. "učia zlým návykom"
Offline
↑ jarrro:Podla mna polhodina alebo dokonca hodina je v poriadku, za ten cas sa da vselico pochopit. Horsie je, ak sa clovek nevie sustredit na viac ako 5 minut, pretoze podla mna uz len pojmy ako grupa (nech sa to netoci iba okolo analyzy) vyzaduju dlhsi suvisly cas.
Offline
Zdravím,
a) terminologické vsuvka - tazatel je pojem ze statistických šetření, zadavatel je pojem z klinických studií, staveb apod. Pro internetová fóra platí jiná terminologie (a velmi nám všem prospěje nestavit kolegy-autory témat do pozic "tazatelů-zadavatelů" a další diskutující do pozic "řešitelů",
b) téma, co posloužilo vzorem, pro založení prvního příspěvku je spíš úkazem, jak úvodní téma vypadat nemá - kolega něco donesl patrně ze zkoušky, 10 příspěvků se řešilo "co donesl a co si pod tím představuje", ve zbytku kolega Sergejevicz pohovořil sám se sebou. Ke kvalitě témat - viz odkazy "Jak se správně ptát".
Jiná věc je, že (nejen na fórech) působí Parkinsonův zákon triviality a to tady vidíme, ať prosím(e), nebo neprosím(e).
c) k mazaní a jiným moderátorským zásahům - máme cíleně sledovanou sekci DIM, kde skrýváme, máme sledování Olympiád, sleduji průkazně samostatné práce. Zde skrývám.
Kolega Bati nastínil možné formy (před časem o tom psal i kolega musixx). Určitě by to úroveň zvýšilo více, než okamžitá reakce na dotaz žáka ZŠ "pravidla jsi nečetl a procenta řešit neumíš". Ale máme potenciál kvalitních dotazů a potenciál odpovídajících k nástinu od Bati?
Horsie je, ak sa clovek nevie sustredit na viac ako 5 minut
:-) horší je, když člověk umí soustředit na hodiny, ale je co 5 minut (i častěji) vyrušována, aby dělala něco jiného a ještě jiného.
Offline
Stránky: 1