Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Pozdravujem
Pridam, tu do diskuzie, nieco o co sa z casu na cas vidi na ZS:
su to ulohy typu vek kapitana. V ulohe je plno udajov o lodi ... A otazka je: kolko ma rokov jej kapitan.
Pokusy ukazali, ze deti ZS sa budu skoro vzdy pokusat z udajov pocitat ten vek... Asi to potvrdzuje tenu, ze pre deti kazde cvicenie ma riesenie. ( je malo ucitelov co sa odvazi dat detom neriesitelne cvicenie)
Vas nazor je.....
Offline
ahoj ↑ vanok:
ale pozor! Úloha může začínat větou "Jsi kapitán lodi". Pak teprve následuje ta hromada údajů o lodi, která má od té první věty odvést pozornost. A většinou se to podaří :-) To bych ale bral spíš jako rekreační hříčku než jako nějakou vážnou úlohu.
Offline
↑ Eratosthenes:,
Ano to je ina varianta. Ale nie je v kategorii neriesitelnych problemov.
Offline
Zdravím,
↑ Eratosthenes: váš klasik tento typ úlohy zařadil do zcela jednoznačného prostředí :-)
↑ vanok: s kapitánem to přímo nesouvisí, ale jak jsem rozvažovala nad tímto zadáním, tak jsem si vybavila, že jsme měli zadání: "Sklenář má 1 tabuli skla o rozměrech 180x120 cm. Vypočti jaké procento odpadu mu vznikne, když z této tabule vyřízne 2 tabule o rozměrech 150x70 cm".
Offline
↑ vanok:
Všetko záleží na tom, akých "kvalitných" žiakov človek má.
Niekedy je obrovský problém sprostredkovať žiakom aj obyčajné, riešiteľné úlohy. Koho baví niečo úplne iné ako matika si na matematike iba plní povinnosti.
Je naivné podľa žiakov gymnázií posudzovať všetky deti.
Offline
Pozdravujem
↑ jelena:
Pekne priklady situacii kde ziaci su povinni rozmyslat, dat ich argumenty a kritiku. ... Mozno vyborne situacie na pracu v skupinach, kde vdaka vymene nazorov ziaci dokazu vyhodnotit dany problem.
Iste je potom dolezita synteza vdaka ich ucitelovy.... Take situacie mozu pomoct ziakom vytvorit kriticky pristup a kapacitu analyzy aj v inych situaciach.
↑ misaH:
To neviem posudit, nikdy som nebol v takych situaciach ako popisujes.
Ale asi aj tam sa deti mozu nieco naucit.
Chces povedat ze na gymnaziu su deti co nemaju z takymi situaciamy problemy?
Pochopitelne popisane situacie mozu dat ine vysledky ale ak tie sa opakuju je zaujimave sa o to trochu zaujimat.
Co moze zmenit iny pristup ich ucitela ?
Co, kto su kvalitni ziaci?
A ti nekvalitni?
Otazok je vela. Ale riesenia na zlepsenie situacie existuju? Ci nie?
Offline
Stránky: 1