Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Potřeboval bych poradit s příkladem s následujícím zadáním:
1) Určete monotonnost a extrémy funkce.
2) Dále určete, ve kterých intervalech je funkce konvexní/konkávní, a pokud existuje inflexní bod, určete jeho souřadnice.
Předem děkuji ;)
Offline
↑ Pedro63:
Zdravím,
pokud jsi derivoval jako součet, převeď na společného jmenovatele
Offline
↑ Al1:
Nevím si rady, jak z toho určit kořeny x, a kolik jich vlastně vůbec je. WA mi jich ukazuje 1 reálný a dva komplexní.
Avšak bez postupu jak je vypočítat nijak v seminárce neobstojím :(
Offline
↑ Pedro63:
Zdravím,
po úpravě řešíš rovnici v podílovém tvaru (řešení má být v oboru reálných čísel) - pokud je problém, tak si, prosím, založ v sekci SŠ téma s dotazem na řešení Tvé rovnice. Ovšem je mi zvláštní, co nabízí k výsledku WA - jak jsi zadával? přidej, prosím, odkaz na zadání do WA. Děkuji.
Offline
Offline
↑ Pedro63:
děkuji, z takového zadání WA se pokusí udělat "všechno možné", co jde nabídnout k zadanému výrazu, např. ho také vyšetřil jako funkci , k tomu se vztahuje "local maximum" dole na formuláři. Není to však kořen pro rovnici . Kořenem této rovnice v R je pouze a toto řešení najdeš ze svého rozkladu v příspěvku 5. Až budeš sestavovat pro vyšetření monotonie tabulku znamének 1. derivace, tak nezapomenout, že jmenovatel také má nulový bod (). Do tabulky zahrnout, funkce v tomto bodě není definována, ovšem derivace (jak první, tak i druhá přechodem přes tento bod může měnit znaménko - to však došetříš až v tabulkách).
Příklad sestavení tabulka znamének.
Tento Tvůj obrázek Odkaz se vztahuje již k hledání kořenů 2. derivace, WA řeší rovnici , v R je opět řešení jen jedno a to .
Vzhledem k tomu, že WA pracuje s lichou odmocninou podle jiné definice, než používáme, a navíc ze Tvých pokynů přesně neví, co má dělat, používej raději na kontrolu MAW. Výhodou Tvého zadání je, že při řešení si vystačíš se středoškolskou matematikou (dokonce i výsledek si můžeš přestavit jako součet 2 funkcí, co ze SŠ dobře znáš), tedy online nástroje jsou jen na kontrolu. Pokud jen matou, tak lepší při Tvém zadání nepoužívat vůbec.
Offline