Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
Zdravím.
Vypočítej obsah malého trojúhelníka.
Obrázek je pouze pro představu, tedy výška ve trojúhelníku se nedá vypočítat pomocí goniometrické funkce, protože nevíme, kolik bude mít přilehlá strana.
Napadá prosím někoho nějaký způsob?
Všechny mé ztroskotali, po zjištění, že nelze vypočítat výška a že tam není znova.
Offline
↑ Roidoc:
Osobně si myslím, že tak jak je úloha zadána:
pak bod E splyne s bodem D
PS Po trochu delším uvažování nemá úloha jednoznačné řešení.
V zadání chybí ještě jeden údaj, tzn., že bod E splyne s bodem D je jen jedna z možností.
Offline
↑ Roidoc:
Na OBSAH toho ABCF vôbec AF nepotrebuješ.
Ak by si aj obsah toho lichobežníka vyrátal, načo by ti bol ten rozdiel obsahov?
Podľa Geogebry tá situácia z obrázka neexistuje.
Ak sa obrázok narysuje, nevychádza CF rovné 15 (ak som sa pri zadávaní nepomýlila).
Offline
Znovu upozorňuji, že při takto zadaných údajích nemůže být úloha řešitelná. Snad pouze teoreticky.
Zde by muselo platit , což neplatí.
Při takto zadaném obrázku
by muselo platit , což neplatí.
Jedině, že ABCD není obdélník.
Offline
Offline
↑ Roidoc:
Jak už bylo řečeno úloha je špatně zadaná.
Budeme předpokládat, že není zadán úhel 50 st. (pak už se dá spočítat)
Postup výpočtu:
1. Spočítáš EF (k výpočtu BE1=CE využiješ funkci tangens)
2. Trojúhelníky ABG a EFG jsou podobné
3. Součet výšek obou trojúhelníků je 20.
Offline
↑ Honzc:
Zdravím,
v některm příspěvku zadavatel psal, že křížící se "úhlopříčky" jsou na sebe kolmé.
Pak při ostatním ponechaném zadaní by to vypadalo takto:
a ten malý trojúhelníček by měl obsah
S= 0,2439
Offline
↑ Cheop: ↑ Honzc:
Pokud upravíme zadání, pak je úloha řešitelná. Ae to by se dalo udělat s každou úlohou: upravíme rovnici a ta, která by původně neměla řešení, hned řešení má. Číselný výraz má podle výsedků ve sbírce mít hodnotu jedna, jenže nám vychází dva - upravíme zadání a ejhle máme "správné" řešení. Kořeny kvadratické rovnice jsou iracionální, to se nám nelíbí, upravíme rovnici a máme "hezké" celočíselné řešení. To podle mě není správná cesta.
↑ Roidoc:
v jednom tvém příspěvku ti kolegyně ↑ misaH: radila, abys zadával své dotazy přesně. Já se k tomu přikláním.
Offline
↑ Al1:
Pardon, ale dotazy zapisuji tak, jak je máme ze školy, já nemůžu zato, že naše p. učitelka si vymyslí příklad a počítáme ho na risk, pokud to nejde, tak si něco domyslíme. Naše p. učitelka nemá vystudovanou matematiku, ona se jí učila sama, takže bych se ani nedivil, kdyby některé příklady byly špatně nebo nešly vypočítat.
↑ Cheop:
A tohle je třeba krásné řešení, dokonce jsem i psal, že tam je a pokud to tak je, pak výsledek, který jim vyšel ve škole (t.j.
) je špatně.
Offline
Stránky: 1 2