Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
Zdravím,
jelikož se dostalo informací, že umístěním a konzultováním na fóru vašich zadání samostatných prací se vystavujete riziku disciplinárního řízení na vašich VS, prosím, abyste plnili požadavky škol a nezneužívali toho fóra k nalezení řešení. A to ani formou pozměněného zadání, ani jeho častí. Aktuálně je zamčeno toto téma, autora vyzvu, aby upřesnil zdroj.
Pokud potřebujete konzultovat obdobnou cvičnou úlohu z vašich (nebo jiných) studijních textů, uvádějte, prosím, zdroj textu. Ideální by bylo, pokud byste vždy uvedli zdroj vašeho dotazu. Děkuji za pochopení.
Offline
Tak mi napadlo, pre koho je teda toto fórum ak nie pre študentov? Pre entuziastov? Ľudí z praxe? Nemyslím to ako výčitku, skôr sa hnevám, že kvôli sumatívnemu spôsobmu výuky môžem potenciálne a vcelku reálne čeliť pri úprimnej snahe sa hlbšie venovať zaujímavým matemtatickým problémom riziku netriviálneho disciplinárneho postihu. Nemyslím to ako výčitku aj preto, že problém nie je vo vás. Rád by som však rozprúdil diskusiu o rozdiele medzi sumatívnym a formatívnym spôsobom výuky, ktorá môže pomôcť vyjasniť a vyhladiť definície toho, čo sa niekde drzo a nekompromisne volá podvádzanie. Myslím, že to môže pomôcť aj ostatným, ak by niekedy mali čeliť disciplinárnej komisí, sám by som si rád vypočul jej argumenty aj protiargumenty. Teším sa na vaše názory.
Offline
↑ vlado_bb:
Presne tak.
Aj keď nevidím rozdiel v úplnom riešení od komerčného pomocníka a fóra. Veď je to presne to isté. Kompletné riešenie môže poskytnúť ktokoľvek - trebárs aj šikovný spolužiak.
Fórum ale podľa vlastných pravidiel tento účel nemá - aj keď postupy voči ľuďom, ktorí kompletné riešenia poskytujú nie sú žiadne. Takže ak má zadávateľ "šťastie", kompletné riešenie dostane.
Názory riešiteľov sú tiež rôzne - od dospelého prístupu veriaceho na zodpovednosť (každý kto žiada kompletné riešenie k samostatnej úlohe - ale to sú predsa všetky, nie? - riskuje okrem iného postih v škole a je to jeho osobná vec) až po striktné odopieranie kompletných riešení aj ľuďom, ktorí nemajú na to, aby úlohu sami vyriešili.
Vidím problém v prístupe moderátorov, ktorí niekomu kompletné riešenie umožnia získať a inému zasa nie. (A zrazu sa už ani nesmie pomáhať, lebo ide o nejakú špeciálnu samostatnú prácu... ) Smiešne. Ani oni nie sú v názore na túto problematiku jednotní. To by určite nemalo byť.
Na túto tému tu už bolo milión debát. Niektorí moderátori podporujú skôr zadávateľov ako riešiteľov, aj keď sami to nedokážu uznať a asi ani pochopiť. Náhodne zatvárajú niektoré témy a iné - úplne analogické - nechajú bez povšimnutia otvorené.
Divné.
A ďalej: vo fyzike alebo chémii sa kompletné riešenia poskytujú celkom bežne, ako keby to neboli úlohy na samostatné riešenie a nikomu to neprekáža.
Tak potom o čom sa bavíme, že?
Čo je podvodné na tom, že niekto hľadá niekde (v literatúre, u kamaráta, na konzultáciach, na fóre...) pomoc?
Ako píše vladobb, je to o kompletných riešeniach.
(Moderátori ich nemažú, lebo veď vlastne prečo. Niekto sa pýta, my odpovedáme... Aj keď to je určite cesta, ktorá by riešiteľov od poskytovania kompletných riešení odradila. Keď niekto pol hodiny pidliká kompletné riešenie v Texe a ono potom zmizne... :-D)
(...)
Škoda času na ďalšie neplodné debaty, nikdy k ničomu neviedli.
Offline
Zdravím a děkuji za názory. Toto mé téma vzniklo jako reakce na uzamčené téma bez uvedení důvodu uzamčení + informace ohledně disciplinárních postihů (na Nástěnce je tedy varování, aby si kolegové z řad studujících zodpovědně zvážili, zda jejich dotaz nemůže k takovému postihu vést). Nepochybně při zadání prací od vyučujících jsou jasně dána pravidla, způsob kontroly a míra postihu.
Fórum toto neřeší, řeší to autor zadání - viz např. sekce DIM, které po určité době navázalo na problém s výskytem návodů k seminárním pracím na fóru. A mohou to řešit i další školy podle toho, jak mají nastavenou kontrolu. Nejlépe to vždy bude vědět autor dotazu.
↑ Slazer: pokud diskutuješ konkrétní úlohu, přesně znáš podmínky od autora úlohy. Tedy snadná pomoc a rozhodnutí - bude problém, pokud svého vyučujícího pozveš k diskusi nad Tvou úlohou zde na fóru? Pokud bude a pokud bude považovat Tvé jednání za překračující daná pravidla, potom si můžeš jasně stanovit, co diskutovat budeš a co ne.
↑ Surffari: rozhodně to je možné. Kromě samostudia knih a dalších dostupných zdrojů je spousta tematických akcí organizovaných pro různé zájmy rozvoje a to jak volně přístupné bez poplatku, nebo za poplatky celkem skromné. Další možnost je forma celoživotního vzdělávání - část programů sice nedává diplomy o dosaženém vzdělání, ale pro rozvoj osobnosti jsou výborné.
Konkrétně k tomu Tvému tématu - označil jsi za vyřešené, tedy bychom to dál nerozváděli.
Slazer napsal(a):
Myslím, že to môže pomôcť aj ostatným, ak by niekedy mali čeliť disciplinárnej komisí, sám by som si rád vypočul jej argumenty aj protiargumenty.
Surffari napsal(a):
Rád sa do diskusie zapojím.
Můžete si, samozřejmě, založit k tomu téma, ale zcela jednoznačně to najdete v podmínkách vašeho studia a dotazem u vašich vyučujících.
Problém kompletních řešením prosím diskutovat v tématu o kompletních řešeních. Děkuji.
Offline
Tak dávajte BANY za pravdivé odpovede. To, že potom sa ľudia budú báť niečo napísať, aby to náhodou nejaký iniciatívny moderátor nezobral ako riešenie úlohy je len nepodstatný detail.
Offline
↑ jarrro:
Zdravím, podívej se, prosím, ještě jednou na mé příspěvky v tématu - až na prosbu o přesměrování diskuse o kompletních řešeních do příslušného tématu, o řešeních v odpovědích nepíší nic. Téma je upozorněním pro autory dotazů, aby nespoléhali na zdánlivou anonymitu a pečlivě si zvážili, zda jim stoji za to sem dotaz dávat a jakým způsobem. Když vloží, tak se bere, že podmínky školy zvážili a zodpovědnost vůči škole je jen na nich. Ne na odpovídajících nebo na Moderátorech.
Např. zde kolega musí napsat, že prosí o reakci pouze spolužáky z Př MU :-)
Úvodní téma je zcela všeobecné, mohou také být sekce typu DIM VŠB, nebo téma se seznamem úloh a prosbou k Moderátorům, že do určitého termínu není vhodné úlohy diskutovat. To se dá ošetřit. Ale všeobecně - zodpovědnost za plnění studijních povinnosti je na studentovi a dokazování, zda povinnost plní řádně, je na škole, která ho bude klasifikovat a udělovat titul. A to samozřejmě škola může různými způsoby, včetně čerpání informací z internetu. V tomto souhlasíš? Děkuji.
Offline
jelena napsal(a):
↑ jarrro:Ale všeobecně - zodpovědnost za plnění studijních povinnosti je na studentovi a dokazování, zda povinnost plní řádně, je na škole, která ho bude klasifikovat a udělovat titul. A to samozřejmě škola může různými způsoby, včetně čerpání informací z internetu. V tomto souhlasíš? Děkuji.
Áno súhlasím a práve preto nesúhlasím s cenzúrou správnych odpovedí.
Ako kedysi napísal pán Mařík aspoň cvičiaci vie ktoré úlohy má vrátiť a na koho si dať pozor.
Nemám tu veľa tém kde žiadam o pomoc ale keď som sa niečo pýtal tak som chcel odpoveď aj s dôkazom alebo aspoň overením, že to tak je .Ak som chcel návod tak som to napísal.
A nech mi nikto netvrdí, že dávať návody zaberie menej času alebo je menej unavujúce pre odpovedateľa zvlášť keď niektorí pýtajúci sú schopní sa spýtať prečo je niečo tak aj po kompletnom postupe . Neviem si potom predstaviť ako by taký pytateľ pochopil návod.
Offline
↑ jarrro:
také již delší dobu snad žádná cenzura nebyla - v sekci DIM se skrývá dle podmínek dohodnutých pro sekci (zadání projektů VŠB), teď se skrývalo přímo na žádost autora jako reakce a ze stejného důvodu a na upozornění Moderátorům je skryto zde (Tvá diskuse s dalším účastníkem - nebyl autorem tématu), po cca měsíci to otevřu.
Jinak co jsem chtěla sdělit v upozornění studentům VŠ, jsem sdělila v prvním příspěvku :-)
A nech mi nikto netvrdí, že dávať návody zaberie menej času alebo je menej unavujúce pre odpovedateľa
:-) někdy to bylo doslova zoufalé (ale zas jde tím dobře zamaskovat, že třeba pro mne napsat kompletní matematický zápis by bylo zoufalství ještě větší).
Věřím, že obsah mého úvodního příspěvku je již zcela vyčerpán, děkuji a zdravím.
Offline
Stránky: 1 2