Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
dobrý den,
v rámci ucitelstva fyziky na VŠ som mal v rámci didaktiky fyziky akože učiť svojich spolužiakov fyziku pre 8 ročník ZŠ. Vybral som si kinetickú a potenciálnu energiu. Ako príklad som na hodine použil naklonenu rovinu s loptickou, kde žiaci ZŠ (teda moji spolužiaci v role žiakoch) mali vypočítať kinetickú a potenciálnu energiu pre jednotlive pripady, vid obrazok v excelli. Dalsi priklad bol na vypocet potenciálne energie vodnej nádrze, kde trebalo vyuzit vztah, ze hmotnost = hustota x objem a cele dopocitat. Jednotky som naschval podaval tak, aby trebalo aj premenit na SI jednotky.
Osnova hodiny:
brainstorming - slovo "energia" - napis co si predstavis, co ti pijde na rozum, pri slove energia.
vyklad uciva s priklady na ep alebo ek
priklad v excelli s naklonenou rovinou - vysledok je ze EP + EK = konstanta, ide o zakon zachovania mech. energie
priklady na premeny Ep na Ek a opacne
applety - jeden kde je ukazka, ze trenie ma vplyv na znizovanie Ek a Ep, druhy na kyvadlo, kde som dal otazku ze ak je g = 0, co sa stane.
zhrnutie
DU - napiste do google slovne spojenie "kineticka energia atomov" a napiste na A4 co ste o tom nasli, co to je.
- na hodine na VŠ ma zato skritizovali, pretoze to bolo prilis odborne, tazke priklady, aplety boli tazke. Chápem, ze moj celkovy výstup bol zhorseny mojim vystupovanim, pedagogickym taktom, ale myslim si ze struktura nebola az taka zla. Veduci predmetu, ucitel, mi povedal, ze ziaci si z toho nic neodniesli, priklady su tazke, a ze ten druhy priklad s vodnou nadrzou keby dal na prijmacky na VS, tak pochybuje, zeby to niekto vypocital.
Poradte prosim.
link na excell, prezentaciu obrazkov (v nej su odkazy na aplety.)https://drive.google.com/drive/folders/ … V9oNzhjeG8
Offline
↑ miso16211:
A čo chceš poradiť?
Učebnicu pre ZŠ si videl?
Offline
↑ miso16211: Uplne chapem tvoje stanovisko aj tvoje sklamanie. Este ich par zazijes, ale vydrz. A co zmenit ... nie som fyzik, takze do konkretnosti sa nejdem pustat, ale skus sa ist niekedy pozriet na hodinu fyziky na zakladnu skolu, ak mas taku moznost, da ti to vela. Pripadne sa porozpravaj o fyzike so ziakmi zakladnej skoly (ale nie s riesitelmi fyzikalnej olympiady). Dufam, ze aj potom vydrzis na studijnom programe ucitelstva.
Offline
Stránky: 1