Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ Filip2142: Pripadne si vsimni diskusiu http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=97684, tam sa riesi cosi podobne, len v jednoduchsom pripade.
Offline
↑ Filip2142: V prvom rade musis definicii poriadne porozumiet. Ak sa tak stane, tak okamzite UVIDIS, ze jedna z tych mnozin podpriestor je a druha nie je. Samotny dokaz bude potom uz iba technickym detailom.
Offline
Tak vím o uzavřenosti na sčítání a násobení sklalárem, něco sem napíši, co jsem zatím napsal.
Nechť máme vektory
ale protože , potom pro čísla , platí:
, potom
A dále nevím, jak to formálně dopsat, vím, že pro daný daný výsledek musí být první dva koeficienty liché (aby splňoval uzavřenost na sčítání), což výsledek nebude splňovat, ale jak to zapsat.
není uzavřená na sčítání.
Offline
↑ Filip2142: Ides na to dobre, ale prilis si komplikujes zivot. Ukazme si to na jednoduchsom priklade. Majme taketo tvrdenie:
Kazde prvocislo je mensie ako 40.
Toto samozrejme nie je pravda. Ako by si ma o tom presvedcil?
Offline
Tak protidůkazem a našel bych prvočíslo větší než 40. Napadlo mě také vzít si (vyrobit) dva vektory s danými parametry a dokázat to již na příkladě, že to neplatí (lichost), ale nevím jestli to bude dostatečné.
Offline
↑ Filip2142: A preco pochybujes? Vazne ma to zaujima, z urcitych dovodov. Preco pochybujes, ze ak mi ukazes, ze 41 je prvocislo, tak to nestaci na to, aby bolo moje tvrdenie vyvratene?
Offline
Takhle, tohle je jeden z mnoha příkladů, které mám dokázat, ale otázka je, jestli to bude stačit učiteli o nic víc mi nejde, i když mě teď napadá, že bych to mohl dodělat takto:
že se to rovná:
Ale již to nesplňuje podmíněné vlastnosti koeficientů, to by také šlo ne?
Offline
↑ Filip2142: Ok, pomozem ti s tvojou ulohou, ale aj ty mi pomoz s mojim matematicko-psychologickym vyskumom. Takze, mame tvrdenie, ze vsetky prvky istej mnoziny maju nejaku vlastnost. Co ta vedie k nazoru, ze ak najdes jeden prvok tej mnoziny, ktory tu vlastnost nema, tak to nestaci k tomu, aby bolo jasne, ze tvrdenie nebolo pravdive?
Offline
Jako důkaz to stačí :), já jsem to chtěl napsat více v definicích. Určitě netvrdím, že to nestačí to ne :) Jinak ten zápis jsem už opravil že C2 = 2s + 2 a apod. což lze takto dokázat také a stačilo by to ne?
Offline
↑ Filip2142: A ak to teda ako dokaz podla teba staci, preco sa snazis dostat tam co najviac symbolov, premennych a operacii? Zda sa ti to viac "matematicke"? Alebo v kutiku dusi si stale neveris, ze uviest jeden konkretny protipriklad nestaci? Budem velmi rad, ak sa pokusis co najpresnejsie popisat svoje myslienky, dakujem.
A k ulohe sa vratim, slubujem.
Teda k tym prvocislam ... zda sa ti dokaz "41 je prvocislo vacsie ako 40" nejako menej hodnotny ako taky, kde vystupuje vela premannych, operacii a inych zlozitosti?
Offline
↑ Filip2142: Tak teda podme naspat k ulohe. Napis mi prosim co najjedoduchsi prvok mnoziny .
Offline
↑ Filip2142: Este jednoduchsi skus ... 3 je prilis velke cislo.
Offline
↑ Filip2142: Fajn, tak teraz tie dva prvky, co si nasiel, scitaj a urob z toho zaver a potom este pockaj na moju odpoved.
Offline
↑ Filip2142: Presne. Ak mame vyvratit taketo tvrdenie, staci jediny protipriklad. Lubovolny, ale ista matematicka kultura nam kaze vybrat co najjednoduchsi protipriklad. Preto by mojim riesenim bol polynom , ktory scitam sam so sebou a dostanem . A k tomu, o co si sa pokusal predtym, teda o cosi "vseobecne", kde si mal premenne asi tolko - toto je pomerne casty pristup mnohych studentov, ktori zastavaju nazor "cim zlozitejsie, tym viac matematika". V skutocnosti si tym ale iba skodis, pretoze davas najavo, ze ti veci vobec nie su jasne. Pravda je taka, ze "cim jednoduchsie, tym lepsia matematika".
Offline
↑ Filip2142: Doktorand v matematickom odbore? Nech sa mi ozve :)
Offline
Nevím, jak se jmenuje :D. Říkala mi to kamarádka, která s ním konzultovala obdobný příklad. Jinak kdybych ještě vyšetřoval to násobení skalárem, i když to už není potřeba.
Vynásobit nějakým R číslem, např. 1/2 a ukázat, že koeficient nepatří do celých čísel ano?
Offline