Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ jelena:
Diky , uz to ctu. Tu reaktivnost sem si taky uz nasel, spis bych chtel vysvetlit jak a proc se delaj ty rovnice takto. Chodim na stredni skolu. U nas hodina vypada tak ze pani ucitelka vejde do tridy a mluvi, povedsinou teorericke veci (plynule, bez zapisu) , zapisuje jen reakce na tabuli (bez nadpisu ci jakejchkoliv zapisku) , latka neni diktovana a navic jelikoz neni prisna tak se asi tak 2/3 tridy pri hodine bavi. Ucebnice se nepouziva. K tomu ma velmi slaby hlas a pise malo citelne.
edit: prave proto bych chtel prave aby me nekdo vyresil ty rovnice a rekl proc to tak funguje, hrozne bych byl za to vdecny
Offline
Děkuji za upřesnění.
Já zas moc nerozumím systému studia z diktovaných zápisků - to je strašné. V důsledku člověk nejen neumí látku a navíc ani neumí souvisle mluvit.
Úplně nejlepší je zeptát se paní učitelku, kterou knihu doporučí - nad rámec učebnic pro SŠ (nejsou moc dobré, ale co se dá dělat) asi doporučí Pacáka "Stručný přehled organické chemie". Nebo elektronický odkaz Svoboda (VŠCHT) je považován za dobrý - můžeš si ho vytisknout, není toho moc. Dobré jsou učebnice pro chemické průmyslovky.
Můj názor, jak na to - naučit se základní typy chemických reakcí a pro každou třídu organických sloučenin se naučit principy a mechanizmy chemických reakcí.
Při čtení si vyznač slová, která se opakuji, ale není tomu moc rozumět (elektronegativita, efekt indukční, mezomerný, nukleofilni, elektrofilní adice, substituce atd.) a udělat si jasno, co to znamená. Potom si to nacvičovat v obecném zápisů, za použití R ve vzorcích a na konkrétních příkladech - to co požaduje paní učitelka.
Bohužel, nemám žádnou možnost (časovou, ani technickou) vypisovat reakce bez možnosti něco vysvětlit nahlas a postupně dokreslovat šípky a posuny elektronových oblak.
Dá se najit dost chemických appletů (anglicky) s vysvětlením mechanizmů reakcí. Zkus pohledat.
Omlouvám se, nijak jsem Tobě nepomohla.
Offline
1, Takto vyzera polymer formaldehydu - http://en.wikipedia.org/wiki/Paraformaldehyde
3, ↑ Odkaz:
4, Dufam, ze mam spravne tusenie, ze ten pomer ma byt 1:2, potom vznika acetal; malo by to byt v ↑ Odkaze:
5, Tvori sa prislusny imin. Odkaz
Offline
Ahoj :-)
prosím o radu... Chci kamarádovi udělat radost nějakou skvělou knížkou zabývající se chemií, ekolog. zemědělstvím, či analytickou chemií... Studoval PhD. na Mendelovce v Brně. Máte prosím někdo nějaký tip? (na cenu nehleďte) ;-)
Díky za případnou radu! :-)
Hezký den Vám přeji! :)
Offline
Zdravím,
↑ keNN: pořád lze používat online z vydavatelství VŠCHT (organickou chemii a organickou syntézu od Svobody), akorát už je lepší listování. Je také i náhled na nové vydání Organických chemií, ale už komplet online není, třeba zakoupit. Předpokládám však, že jsi již úspěšně dostudoval a přešel přes celou řádu knih.
↑ labelka: určitě bych nepořizovala knihu z oboru, jelikož nejspíš kamarád má vlastní představu o potřebě vybavení vlastní knihovny odbornou literaturou, nejspíš neutrefíš. Celkové darování knih je hodně nesnadná záležitost, navíc tím obdarovaného (pokud je čtenář) ochuzuješ o ten pocit, který je při samotném hledání knih :-)
Spíše nehmotné dárky - např. vstupenky, co jsou obtížně k sehnání apod. Přeji zdárné hledání.
Offline
. Jaká je změna entropie při převedení 2 molů kapalného amoniaku o teplotě -40°C na plynný amoniak o teplotě 200°C za konstantního tlaku 101,325 kPa, je-li dáno
Cp° ,m(NH3) (L) =74,8 [J K-1mol-1] Tϵ<220K – 239,7K>
Cp° ,m(NH3) (g)= 33,6+2,9 .10-3 . T+2,13 .10-4 .T2 [J K-1mol-1] ] Tϵ<239,7K – 800K>
ΔH° m,výpamá(NH3) = 23,2 kJ mol-1 při normální teplotě varu 239,7K [ΔS=280,22 J K-1]
Prosím o pomoc s příkladem
Offline