Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Pytam sa lebo v teste deviatakov v 2017 c.13. je zadanie kde je pouzity zlomok -1/2 3,5 3 4/5 a -0,35. Zadanie je spocitajte najmensie a najvacsie cislo. Vysledok mi vsak s vysledkami spravnych odpovedi nesedi.
Offline
mne vyslo 3,3 cize B
najmensie je -1/2 a najvacsie 3 4/5
este ma napada, ci som cislo 3 4/5 nepochopil zle.
nie je tam krat, tak by to malo byt 3,8 ale ak by tam bolo 3 * 4/5, tak to mam chybne
Offline
tak asi moja chyba, asi som zle pozrel vysledok...
Ale na 100% maju chybu v priklade c. 9 kde uvadzaju vysledok 5cm ale spravne je 4.75. To uz sem vsak nepatri.
Tak sa ospravedlnujem za moj preslap. Nabuduce musim lepsie pozeret riadky :)
Offline
nerozumiem, pisal som 4.75.
alebo som nepochpil zadanie?
dva rozmery su zname. 4.5 cm a 11 cm
jeden nepozname. na spodnej strane je 20 cm comu zodpovedaju rozmery 2x 4.5 + 11
zostava urcit treti z 19 cm uvedenej "vysky" a to je 19/4
Ako ste dostali 5 cm?
Offline
Frigo napsal(a):
mne vyslo 3,3 cize B
najmensie je -1/2 a najvacsie 3 4/5
este ma napada, ci som cislo 3 4/5 nepochopil zle.
nie je tam krat, tak by to malo byt 3,8 ale ak by tam bolo 3 * 4/5, tak to mam chybne
to 3 4/5 je myslené ako 3 * 4/5, čiže 12/5, čo je 2,2.
Najväčšie je 3,6.
Offline
↑ Peter_CSR:
Tam žiadne krát nie je.
Zadávateľ si zle pozrel správne výsledky. Veď som to tam vyššie napísala...
Offline
↑ misaH:
ah, jasné :D
tento zápisčísla som nevidel od základnej školy, tak ma nenapadlo... :D
Offline
↑ Peter_CSR: Ani ho uz nikdy neuvidis. Takzvane "zmiesane cisla" su asi produktom momentalneho vypadku zdraveho rozumu autorov ucebnic pre zakladne skoly. Nevidim nijaky zmysel toho, aby sa niecim takym ziaci vobec zaoberali.
Offline
↑ vlado_bb:
No - ehm...
A 3,6 uvidí?
A percentá ?
Veď zmiešané čísla pomáhajú pochopiť učivo o zlomkoch...
Ďalej radšej nekomentujem...
Offline
↑ misaH:
Vopred sa ospravedlňujem za nasledujúci traktát a tiež za to, ak sa vás ním náhodou dotknem, pani kolegyňa.
Na úvod - musíte sama ako učiteľka s matematickou praxou dlhou niekoľko desaťročí uznať, že vo vyšších ročníkoch môže tá podobnosť zápisu zmiešaného čísla a súčinu celého čísla so zlomkom pôsobiť zavádzajúco.
Rovnako ako v prípade, že sa vyskytne v teste už vyššie spomínaná úloha, tak ani učitelia, ani žiaci "nevidia" do hláv autorom testov, ako vnímať daný zápis .
Možno by bolo vhodné zo strán autorov pridať ku takémuto "nejasnému" príkladu poznámku do metodických pokynov k testom.
Táto iniciatíva je však povinnosťou autorov daných testov, nie dozor konajúcich učiteľov, ako reagovať na prípadnú otázku položenú žiakom na túto nejednoznačnosť. Oni tie testy nezostavovali, autori áno - IMO je ich povinnosťou vyjadriť sa k sporným a nejednoznačným bodom v nich.
Lebo povedzme si na rovinu: ako by zareagoval žiak 9. ročníka na to, že mu učiteľ pri úlohe poradil zle (napriek tomu, že bol podľa svojho vedomia, svedomia a znalostí presvedčený, že mu poradil správne)?
Bude pubertálna myseľ mladého adolescenta dosť triezva a racionálna na to, aby dokázal danému učiteľovi ako predstaviteľovi autority v systéme ZŠ prepáčiť jeho omyl a nevnímal to ako to, že mu učiteľ chcel pohoršiť? Najmä v prípade, že by to dotyčného žiaka napr. stálo možnosť dostať sa na vytúženú SŠ bez prijímačiek? (Toto tvrdenie berte s rezervou - na SŠ som bol prijímaný v roku 2004, v súčasnosti netuším aké a či vôbec sú nejaké kritéria na prijímanie študentov na SŠ bez prijímacích testov). Naštrbiť si (inak) dobré vzťahy so žiakom krátko pred jeho definitívnym odchodom zo školy kvôli cudzej nedôslednosti - no, nechcel by som...
Ja nie som učiteľ, ani som v živote nedoučoval žiadneho žiaka ZŠ. Jedno viem ale isto - dôvera sa (obojstranne) buduje veľmi ťažko, ale stratiť sa dá oveľa ľahšie, než by si človek pomyslel.
Offline
↑ Ferdish:
:-)
Ahoj.
S touto úlohou deviataci (aspoň u nás - a to učím deti s poruchami) žiaden problém nemali. Je úplne jasné, že to žiadne násobenie nie je - muselo by to krát byť niekde vidieť Každý siedmak po prebratí učiva o zlomkoch prečíta zápis tri celé 4 pätiny.
A to je všetko.
Zatože to niekto zabudol, tak to neznamená, že je to nejaký celosvetový problém, kvôli ktorému treba prebudovať matematiku.
A mimochodom - na testovaní sa radiť nesmie, ani trochu... :-)
(....Čo sa ma malo dotknúť?)
Mne sa nepáči, keď sa vysokoškolskí učitelia vyjadrujú k problematike ZŠ ako keby sa do výuky na ZŠ rozumeli, keď radí niekto, čo v skutočnosti riešiť danú úlohu nevie (Ty to nie si, hehe) a ešte, keď niekto dáva kompletné riešenia (to Ty tiež nie si).
Offline
Ferdish napsal(a):
↑ misaH:
vo vyšších ročníkoch môže tá podobnosť zápisu zmiešaného čísla a súčinu celého čísla so zlomkom pôsobiť zavádzajúco.
Presne tak. Zapis je po kazdej stranke v poriadku. Ak ale dosadime
, tak mame
, co (podla autorov ucebnic) nie je
, ale
.
Offline
↑ vlado_bb:
V živote som sa s takýmto problémom nestretla - a to učím žiakov s poruchami učenia.
Možno na SŠ to už niekto zabudol - ale na ZŠ to učitelia "ošetrujú", veď je to učivo. A jasné, že občas sa treba presvedčiť, či sa niečo nepoplietlo...
Offline