Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 05. 11. 2018 18:41

matla94
Zelenáč
Příspěvky: 1
Škola: MFF UK
Pozice: student
Reputace:   
 

Pruchod sachovnici - algo

Dobry den, napadlo me resit to pomoci toku, ale nedokazu s tim hnout. Vedel by nekdo? Dekuji.

Je dána šachovnice n×n, kde některá políčka jsou nepřístupná.
Celý dolní řádek je obsazen figurkami, které se mohou hýbat o jedno pole dopředu,
šikmo vlevo dopředu, či šikmo vpravo dopředu. V jednom tahu se všechny figurky
naráz pohnou (mohou i zůstat stát na místě), na jednom políčku se však musí
vyskytovat nejvýše jedna figurka. Ocitne-li se figurka na některém políčku horního
řádku šachovnice, zmizí. Navrhněte algoritmus, který najde minimální počet tahů
takový, že z šachovnice dokážeme odstranit všechny figurky, případně oznámí, že
řešení neexistuje.

Offline

 

#2 06. 11. 2018 22:29

check_drummer
Příspěvky: 4623
Reputace:   99 
 

Re: Pruchod sachovnici - algo

Ahoj, asi bych si ke každé překžce doplnil další pomocné překážky, na které kdyby figurka vstoupila, tak úlohu nevyřešíme. Např. je-li nějaká překážka tvořena několika poli vedle sebe ve vodorovném směru, pak jako překážku označíme i nějkterá pole pod touto vodorovnou překážkou.
A pak už bude asi řešení libovolné přípustné.


"Máte úhel beta." "No to nemám."

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson