Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ vlado_bb:
:-)
Ja myslím, že y (dá sa vyjadriť desatinným číslom)...
Offline
↑ misaH: Ako sa to vezme… Ak si človek zvykne pracovať s desatinymi číslami, môže ho to viesť k zaokrúhľovaniu.
Osobne dávam vždy prednosť zlomkom pred desatinnymi číslami a smerujem tak aj svojich študentov.
Offline
↑ vlado_bb:
No - záleží aká škola a koľko je času. Na hodine riešenie so zlomkami zaberie násobne viac času, ktorý by sa dal využiť na bavenie sa o veciach, ktoré treba pochopiť.
Ale tak VŠ je jednoznačne niečo iné...
Ak by sa 6/5 nerovnalo 1,2 tak by tie zlomky museli byť, takto si možno výpočet podstatne skrátiť...
Ale jasne - ako sa to vezme... :-)
Offline
Vyjadrenie neznámej x pomocou y je dobre, ale tú druhú rovnosť nemôžeš myslieť vážne...
Jednak takto sa zlomky vážne nenásobia (čitateľa aj menovateľa zlomku musíš brať ako celok), a jednak tvojou úlohou bolo v druhej rovnici dosadiť za x vyjadrenie z prvej rovnice a dopočítať y.
Offline
"krížové pravidlo"
roznásobiť
Offline
Alebo:, teda
"krížové pravidlo"
Vyhneš sa zlomkom v zlomku. Potom, keď budeš na vysokej, so zlomkami si zapracuješ...
Ale rob si ako chceš...
Predovšetkým si treba zopakovať učivo ZŠ a to poriadne.
Offline