Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Dobrý den, chtěla bych poprosit o pomoc s některými příklady do algebry, některé jsem zvládla, bohužel stále se najdou příklady, se kterými si nevím rady a proto vám je zde posílám, moc prosím o rady.
1. Dokažte, že zobrazení f: Z2->Z2 je polynomickou funkcí.
2. Určete a, b, c ∈ R tak, že číslo (-2) je alespoň třemi kořeny funkce polynomu x4 + ax3 + bx2 + cx - 24.
3. Dokaž, že Q [∛(-3)] = {a+b∛(-3)+c∛9; a, b, c ∈Q} - tady se jedná o okruhy
Budu moc ráda, za pomoc.
Offline
2.
Ako (napríklad) vyzerá polynóm, ktorý má trojnásobný koreň -2?
To je stredoškolská úloha...
Offline
Děkuji za upozorněnî, ačkoli je to středoškolská úloha, tak si s ní nevím rady. Zřejmě jsem asi hloupá a očividně i mí spolužáci a přátelé, co matiku vystudovali. :/
Byla byste, prosím, tak hodná a navedla mě na způsob řešení? :)
Pokud Vás tedy dobře chápu, číslo (-2), mám brát jako řešení rovnice..? :)
↑ misaH:
Offline
Už to mám, ale jako středoškolské učivo mi to nepřijde, když musím využít derivace, které se berou jen na některých gymnáziích, i když příklad byl opravdu základní, to jste měla pravdu. :)
↑ misaH:
Offline
↑ Adrilus:
Ahoj - myslíš pôvodnú úlohu?
Osobne som nič nederivovala (pri riešení), no ale tak dobre.
Hlavne, že to máš.
My sme na gymnáziu v 4. ročníku aj derivovali a integrovali - ako je to teraz netuším...
Tak sa teda drž, želám všetko dobré... :-)
Offline
↑ Adrilus:
3x Hornerovo schéma s parametry a,b,c. Potom nehomogenni soustava rovnic a výsledek mi vyšel a=3,b=-6,c=-28 Také ti to tak vyšlo?
Offline
Stránky: 1